Rodzaje postów na Instagramie

Friends Using Digital Tablet at Rooftop Barbecue
Aplikacja Instagram została uruchomiona w październiku 2010 roku. Początkowo możliwe było wyłącznie publikowanie zdjęć w formie kwadratowej. Wynikało to przede wszystkim z konieczności, gdyż ówczesny iPhone miał 3,5-calowy ekran, na którym najlepiej prezentował się właśnie kwadratowy format zdjęć. Przez ostatnie lata zmiany w urządzeniach mobilnych umożliwiły wprowadzenie nowych, wygodnych formatów, które prezentują się na Instagramie równie dobrze lub nawet lepiej. Jakie możliwości oferuje Ci najpopularniejsza aplikacja ze zdjęciami i innymi materiałami wizualnymi obecnie? Jakie opcje poza innymi formatami oferuje Instagram?
Standardowy post
Klasyczny post instagramowy to po prostu zdjęcie i odpowiedni opis. Obecnie format zdjęcia jest dowolny, może być on kwadratowy, pionowy czy poziomy – wybór zależy od Ciebie i od Twojej inwencji. Taki standardowy post jest najlepszy, gdy chcesz ukazać jedną, konkretną rzecz, czynność lub usługę. Podobnie możesz postąpić z filmem. Wrzucenie interesującego content video na pewno przyczyni się do wzrostu zainteresowania Twoim profilem w tym medium społecznościowym.
Dodawanie kilku zdjęć do jednego posta
Kilka zdjęć na raz dodajesz w tym samym miejscu, gdzie pojedyncze zdjęcie. Po wyświetleniu galerii zauważysz również dodatkową ikonkę – dwa kwadraciki nachodzące na siebie. Wybierając właśnie tę opcję, masz możliwość stworzyć mały album w swoim poście. Każde zdjęcie możesz edytować tak jak w wypadku tworzenia zwykłej publikacji, z pojedynczym zdjęciem. Masz możliwość dodania do każdego z wybranych zdjęć innego filtra. Ten format umożliwia również dodawanie filmów, więc nie musisz ograniczać się jedynie do fotografii. Jak możesz wykorzystać ten rodzaj posta? Możesz przedstawić historię swojego produktu lub swojej marki. Dzięki temu będziesz mógł bardziej szczegółowo przedstawić odbiorcy swoją propozycję produktu czy usługi. Możesz tez przedstawić swoją pracę zza kulis – ludzie w natłoku urządzeń i elektroniki poszukują przede wszystkim ludzi, dlatego ukazując im siebie „od kuchni” mogą poczuć większą sympatię do danej marki oraz poczuć, że za marką stoi człowiek, a nie tylko sztywna pani, której bliżej do robota. Jeśli jesteś organizatorem różnego rodzaju wydarzeń, konferencji, czy szkoleń, bądź po prostu bierzesz udział w takim evencie taki post jest idealny do przekazania relacji, która nie zaspamuje Twoich obserwatorów. Innym dobrym pomysłem może być post ze zdjęciami z opiniami Twoich zadowolonych klientów, czy przygotowanie tutorialu, bądź instrukcji, które będą bardzo dobrym contentem ukazującym, że zależy Ci na tym, aby klient był zadowolony z produktu bądź usług oferowanych przez Twoją markę. Możesz tez przygotować zestawienia top produktów, listy według kolorów, przeznaczenia czy innych wybranych przez Ciebie kryteriów.
Instagram Stories
Od kiedy Instagram poszedł za ciosem i zainspirował się Snapchatem, marki mogły stać się jeszcze bliższe użytkownikowi. Instagram Stories ma jedną zasadniczą zaletę, którą warto podkreślać – jeśli nie chcesz spamowac tablicy swojego użytkownika wielością treści, możesz dodać to do Stories. Najpopularniejszymi treściami publikowanymi właśnie w ten sposób na Instagramie są: treści produktowe, wgląd wewnątrz firmy, a także przejęcie profilu na jakiś czas przez gościa bądź influensera. Na Instagram Stories pojawiają się również relacje z wydarzeń, materiały mówiące o tym, jak coś wykonać, zrobić itd., User-generated Content, a także konkursy, które pojawiają się najrzadziej. W Stories możesz również bezpośrednio linkować treści znajdujące się na zewnętrznych stronach, dlatego warto z tego skorzystać i odsyłać potencjalnego klienta do swojej strony i produktu bądź usługi, które chcemy mu zaoferować, do artykułu na swoim blogu, czy np. do miejsca, gdzie można pobrać aplikację.
Reklamy na Instagramie
Istnieją dwa rodzaje reklam na Instagramie. Pierwszy z nich jest podobny do reklamy publikowanej na facebookowym news feedzie i jest wyświetlana podobnie jak posty publikowane przez obserwowane profile. Drugi typ to te reklamy, które dodawane są do Instagram Stories. Szczególnie te drugie pomagają w budowaniu świadomości marki oraz przekierowaniu użytkowników na stronę internetową brandu. Posty promocyjne na Instagramie są wyświetlane wyłącznie na urządzeniach mobilnych.
Algorytm Instagrama
Algorytm używany przez Instagram skupia się przede wszystkim na trzech elementach, czyli zainteresowaniu, czasie publikacji, a także relacjach. Jeśli chodzi o pierwszy czynnik, algorytm sprawdza w jaki sposób ty, bądź inne marki, publikując dane zdjęcie lub film, zaangażowały wcześniej swoich użytkowników. System ocenia również rzeczywistą zawartość wizualną Twoich publikacji. Wszystko to dzięki narzędziom rozpoznawania obrazów. Jeśli chodzi o czas publikacji – Instagram wprowadził ostatnio korektę w swoim algorytmie, gdyż wielu użytkowników skarżyło się, że widzi stare posty, a nie widzi nowych. Ostatni niezwykle ważny element to relacje, które mówią nam o związku odbiorcy z twórcą postu. Instagram ocenia jak bardzo zaangażowałeś odbiorcę w przeszłości, czy zostawił komentarz lub polubienie, a także czy dana marka jest oznaczana w postach innych użytkowników
Podsumowanie
Na Instagramie masz wiele możliwości publikowanych treści, dlatego ważne jest, abyś umiejętnie korzystał z możliwości, które Ci oferuje. Publikując różnorodne treści czy to bezpośrednio na swoim kanale, czy na Instagram Stories dbaj o ich różnorodność i wartość contentu. Niech będą to treści, które będą mogły zainteresować jak największą liczbę Twoich odbiorców. Dbaj również o odpowiedni dobór hashtagów i pamiętaj o ich zakazanej liście, która co jakiś czas się zmienia. Dlatego na bieżąco śledź trendy oraz wprowadzane zmiany.