Rodzaje postów na Twitterze

Twitter jest medium społecznościowym, które pozwala na publikowanie przez użytkowników krótkich treści, które są ograniczone odgórną liczbą znaków. Jest to tak zwane mikroblogowanie. Twitter powstał w roku 2006 i z zamysłu, a także z nazwy miał się charakteryzować „niezobowiązującym charakterem” – tweety, czyli tak zwane ćwierknięcia. Początkowo na Twitterze można było udostępniać wiadomości do długości 140 znaków. Obecnie górny limit jest dwukrotnie większy, czyli możemy wrzucać treści do 280 znaków. Twitter idealnie nadaje się do dzielenia się spostrzeżeniami związanymi np. z aktualnymi wydarzeniami. Twoi czytelnicy mogą likeować wpisy, udostępniać je, a także skomentować. Również niezarejestrowani użytkownicy mogą korzystać z tego medium, wówczas jednak ich kontakt z treścią ogranicza się jedynie do czytania. Ten kanał cieszy się ogromną popularnością szczególnie wśród polityków, dziennikarzy, redakcji, gwiazd estrady, czy sportowców.
Jakie treści publikować na Twitterze, aby były one atrakcyjne dla Twojego odbiorcy?
Standardowy tweet może mieć 280 znaków. Jak wszystkie media społecznościowe może to być kanał, który umożliwi Ci dotarcie do szerszego grona odbiorców oraz potencjalnych klientów Twojej marki. Tworząc wpis na Twitterze należy pamiętać, aby w krótkim komunikacie zawrzeć jak najwięcej informacji, które chcesz przekazać. Żyjemy w świecie, w którym ludzie reagują przede wszystkim na bodźce wizualne, dlatego też dobrze jest do każdego wpisu dobrać odpowiednią grafikę, bądź film – może to być zdjęcie z wydarzenia, zrzut ekranu ukazujący interesujące statystyki, infografika, gif, czy krótki filmik przedstawiający wprowadzenie do jakiegoś szerszego tematu. 90% postów, które były publikowane z treścią wizualną miały zdecydowanie lepsze zaangażowanie. Nie oznacza to jednak, że wszystkie Twoje posty powinny być z grafikami – odpowiednio ohashtagowane treści tekstowe, może budzić takie samo zainteresowanie, a czasem nawet większe, jak te publikowane z obrazem. Najważniejsza jest równowaga i jakość publikowanych treści – bez tego nic nie zdziałasz w mediach społecznościowych, bo przecież content is a king.
Udostępnianie treści dalej
W żadnym innym medium społecznościowym nie jest tak dobrze odbierane udostępnianie treści pochodzących z innego profilu, niż właśnie na Twitterze. Dlatego warto korzystać z tej opcji. Dzięki temu nawiązujemy kontakt z osobą, bądź marką, która jest właścicielem tej treści, a także jej odbiorcami. Pokazujemy, że dla nas jest to wartościowy content, którym chcemy się podzielić dalej, z kolejnymi użytkownikami, co tworzy większy związek pomiędzy użytkownikami. Według statystyka największy zasięg tworzą wspomnienia profilu w postach innych użytkowników. Pamiętajmy o tym, że każde udostępnienie możemy opatrzyć swoim komentarzem – wielu użytkowników publikuje nie tylko treści, z którymi się zgadza, ale również te, które w jakiś sposób wnoszą spojrzenie na istotne treści.
Odniesienia do treści spoza twittera
Niezwykle popularnymi formami postów są udostępniania treści pochodzących z innych źródeł niż Twitter. W ten sposób możesz np. udostępnić swój artykuł lub wpis na blogu – tego rodzaju wpisy nie ograniczają się jedynie do wyświetlenia linku, ale generują podgląd, który wygląda zdecydowanie bardziej atrakcyjnie wizualnie. Jeśli jednak publikujesz link, odnośnikiem np. do relacji live, która nie wygeneruje podglądu, warto zadbać o to, aby link wyglądał schludnie. Można skorzystać np. z narzędzia służącego do skracania linków
Hashtagi
Ich znaczenie na Twitterze jest większe niż w innych Social Mediach. To one w głównej mierze się odpowiedzialne za wysokie zasięgi Twoich postów. Nie można przesadzić z ich ilością – najlepiej ogarniczyć się do kilku, np. 4. Oznaczenia hastagami pozwalają na znalezienie Twojego profilu przez osobę zainteresowaną publikowaną przez Ciebie tematyką.
Reklamy na Twitterze
Twitter podobnie jak inne kanały mediów społecznościowych oferuje reklamowanie Twoich treści. Główne cele oferowane obecnie przez Twittera to: zwiększanie świadomości firmy, wzrost liczby obserwujących, zwiększenie zaangażowania w stosunku do danego tweeta, sterowanie ruchem na stronie, a także powiększenie liczby ściągnięć aplikacji. Twitter Ads mają format tekstowy, z możliwością urozmaicenia o niewielką grafiką, a także link, który przekieruje odbiorcę na stronę, do której chcemy go przenieść. Precyzyjne targetowanie możliwe na Twitterze umożliwia dotarcie do wybranej przez siebie grupy docelowej. Ciekawostką jest powracanie do użytkowników, którzy są już w jakiś sposób powiązanie z firmą. Mamy ku temu trzy drogi: poprzez listy użytkowników na podstawie ich adresów mailowych, ID użytkownika oraz jego nazwy, osoby, które już odwiedziły stronę – taką listę możemy poznać za pomocą kodu śledzącego, a także osoby, które już podejmowały działania na stronie firmy, np. zainstalowały i korzystały z aplikacji.
Promować można swoje konto – wtedy pojawi się w zakładce „Warci obserwowania”, a także konkretnego tweeta, dzięki czemu zwiększy się jego zasięg. Reklamować można również trendy, czyli hashtagi i popularne tematy, które wskakują na wyższe miejsce w liście Trendów
Ważne jest, aby Twoje treści były różnorodne. Musisz znaleźć wspólny język ze swoją grupą docelową. Nie bój się eksperymentować z publikowanym contentem i jego oprawą. Twitter jest niezwykle skutecznym medium, które można wykorzystać w real-time marketingu. Pozwala na szybkie publikacje krótkich treści, które bardzo szybko trafiają do potencjalnego zainteresowanego.