21 listopada 2019

Statystyki marketingowe, które musisz znać

Marketing to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż. Dlatego tak ważne jest poznanie aktualnych raportów, które obrazują nam, w którą stronę rynek się rozwinął i sugerują, jakie kroki, czy działania mogą być następne w zmieniającej się branży. Jakie są tegoroczne statystyki, które koniecznie powinieneś znać, aby dobrze odnajdywać się w marketingu?

E-commerce

Aż 81 % kupujących, przed dokonaniem dużych zakupów, robi dokładne rozeznanie wśród produktów tego samego typu. W Stanach Zjednoczonych, aż 44 % osób przechodzi bezpośrednio do Amazonu, aby rozpocząć wyszukiwanie produktów, a 34 % korzysta z takich wyszukiwarek jak Google, Bing czy Yahoo. W Polsce takie statystyki przemawiają na zdecydowaną korzyść dla wyszukiwarek – ze szczególnym uwzględnieniem Google. Troska internetowych kupujących o wybranie jak najlepszego produktu wynika ze specyfiki zakupów online. Klient chce być w pełni świadomy co i w jaki sposób kupuje, a także mieć poczucie, że zrobił wszystko, aby jego zakup był taki, jakiego on się spodziewa. Świadczy to o wysokiej potrzebie pewności, co do produktu. 

Wyszukiwanie organiczne

Google uzyskuje, aż ponad 100 miliardów wyszukiwać w przeciągu miesiąca. Co stanowi, absolutną większość wyszukiwań. W tym aż połowa zapytań to zwroty złożone z czterech lub więcej słów. Lubimy zadawać Google dokładne, precyzyjne zapytania. Aż 61 % uważa, że priorytetem w działaniach powinno być pozycjonowanie stron (SEO), a także rozbudowa zasięgu organicznego – czyli jak najmniejszym kosztem, osiągnąć wysokie zyski. Marki, które poszukują współpracowników, bądź partnerów B2B wykonują średnio 12 wyszukiwań, zanim zaangażują się w stronę konkretnej marki. Marketerzy są bardzo skrupulatni w planowaniu swoich działań, o czym świadczy również kolejna statystyka mówiąca, iż aż 72 % marketerów uważa, że to tworzenie odpowiednich, angażujących treści było głównym powodem, odnoszenia sukcesów w SEO, jednak też część z nich (40%) uważało, że najtrudniejszą przeszkodą w optymalizacji wyszukiwania są częste zmiany algorytmów, które sprawiają iż marketer musi na bieżąco monitorować jakie zmiany zachodzą w sieci. Wszelkie zasięgi czy wyszukiwania organiczne są jednak coraz trudniej osiągane, m.in. ze względu na ogromną monetyzację świata online.

Wyszukiwania mobilne

Ciekawie prezentują się również wyniki badań nad działaniami użytkowników na mobile. Aż w 10 krajach (w tym w USA i Japonii) więcej wyszukiwań w przeglądarce Google, odbywa się na urządzeniach mobilnych, a nie na komputerach. Świadczy to o coraz większym przeniesieniu człowieka w świat wirtualny, który zlewa się ze światem realnym. Online jesteśmy praktycznie non stop, właśnie dzięki urządzeniom mobilnym. Również życie zawodowe przenosimy na mobile. Prawie połowa researcherów B2B używa do swoich działań urządzeń mobilnych. 

Wyszukiwanie głosowe

Coraz bardziej popularne staje się również wyszukiwanie głosowe. Aż 19 % użytkowników Siri, używa jej funkcji co najmniej raz dziennie. Wzrasta też procent wyszukiwania głosowego w aplikacji mobilnej Googla, które obecnie wynosi 20% wszystkich zapytań. Wyniki badań potwierdzają też iż to szczególnie w ciągu ostatniego roku znacząco wzrósł procent użytkowników smartfonów, którzy korzystają z urządzeń głosowych – wynosi on aż 60%, a aż 41% rozpoczęło używać wyszukiwania głosem w przeciągu ostatniego półrocza. Wzrost użytkowania wynika z dwóch kwestii, które są oczywiste – po pierwsze osoby korzystające z tej możliwości uważają, że jest to szybsze niż odwiedzanie witryny lub korzystanie z aplikacji. Drugim powodem jest to, że nie lubią pisać na telefonie. 

Jeśli chodzi o statystyki stricte content marketingowe, w poszczególnych kategoriach przedstawiają się następująco:

Blogosfera

53% marketerów uważa, że tworzenie angażujących, dobrych treści jest priorytetowym działaniem podejmowanym w marketingu. Efekty widać w wynikach, które mówią, że marki, które publikowały ponad 16 postów miesięcznie, uzyskiwały prawie 3,5 krotnie większy ruch na stronie, niż firmy, które publikowały od 0 do 4 wpisów. Firmy działające B2B, wrzucając ponad 11 wpisów na miesiąc, miały prawie 3-krotny wzrost ruchu, w porównaniu z tymi, które wcale nie blogowały lub umieszczały wpisy niezwykle rzadko. To, że warto publikować posty, a także prowadzić bloga potwierdza procent użytkowników Internetu, którzy przyznają się do przeglądania blogów – jest to prawie połowa Internautów – wynosi 43 %

Strategia treści

Obecnie marketerzy B2b przeznaczają średnio 28% budżetu marketingowego marki na content marketing. Ale niestety, tylko 30% uważa, że ich brandy są skuteczne w content marketingu. Ciekawe jest również jedno spostrzeżenie, bo chociaż wiemy, że Content is a King, to ponad połowa marketerów (55%) uważa, że nie jest jasne, jak wygląda sukces odniesiony w i przez content marketing. Jest to niezwykle ciekawe spostrzeżenie, które ukazuje jak bardzo jeszcze to zjawisko, pomimo swojej popularności, jest nieznane.

Social Media

Statystyki dotyczące mediów społecznościowych nie są zaskakujące. Liczby użytkowników poszczególnych, najważniejszych mediów wciąż wzrastają. W tym momencie Facebooka ma już 72% dorosłych użytkowników internetu. Z jednej strony powinno to oznaczać, że łatwo trafić do klienta, tymczasem tylko 45% marketerów uważa, że podejmowane przez nich działania na Facebooku odnoszą zamierzone skutki. 70% użytkowników codziennie korzysta z Facebooka. Większość uważa, że Facebook, a także Twitter służą przede wszystkim jako źródło wiedzy na temat wydarzeń oraz o problemach dalszych znajomych. Aż 74% użytkowników uważa, że używa Facebooka w celach zawodowych. Jest to niezwykle wysoki procent, który ukazuje nam, jak bardzo to medium jest oblegane.

Instagram, jako medium o innym charakterze przedstawione jest w inny sposób. Aż o 38% więcej polubień uzyskują zdjęcia przedstawiające twarze. 28% użytkowników Internetu korzysta z Instagrama, a publikowanych codziennie jest ponad 95 milionów treści wizualnych. Z Twittera natomiast korzysta 23% dorosłych użytkowników Internetu. Z LinkedIna korzysta podobny procent użytkowników, a mianowicie 25%.

Wideo produktowe

Wzrostowo prezentują się również statystyki dotyczące form wideo. Już 4x więcej klientów woli oglądać film o produkcie, niż o nim czytać. Prawie 50% użytkowników internetu szuka filmów związanych z produktem lub usługą przed wizytą w sklepie, a aż 53% korzystających z urządzeń mobilnych, bardziej przychylnie patrzy na marki, które uzupełniają swoje treści o filmy instruktażowe. Ważną liczbą jest również to, iż kupujący, którzy oglądają filmy są o 1,81 razy bardziej skłonni do zakupu, niż osoby, które ich nie oglądają. Te statystyki pokazują nam jak bardzo ludzie coraz bardziej stają się społeczeństwem skupionym na kwestiach wizualnych i czującym, że jeżeli coś można obejrzeć w formie zdjęcia, filmu, czy infografiki, jest dużo bardziej przystępne niż opis.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.