Ulotki – czy sprawdzą się w Twojej branży?

Ulotki przez długi czas, dla wielu branż – także medycznej, były jednym z głównych narzędzi marketingowych i sposobów promocji biznesu. Prosty przekaz zawarty na kartce papieru trafiał do wielu mniej lub bardziej zainteresowanych osób, niektóre z nich samoczynnie chciały angażować się w treści, które widzieli na ulotce. Czy ulotki mają jeszcze rację bytu w tak zdigitalizowanym świecie? Czy mogą przynieść marketingowy sukces? Okazuje się, że tak – i w naszym artykule postaramy się zaprezentować szereg wskazówek, które mogą pomóc Ci w wykorzystaniu tego sposobu w reklamie własnej działalności 

Przede wszystkim warto pamiętać o tym, że ulotki nadal są jedną z najtańszych form promocji firmy. Ich wydrukowanie kosztuje zaledwie kilka groszy za sztukę, zatem w szybki sposób można zbudować skalę i zadbać o masową dystrybucję. Nawet jeżeli nie okażą się zbyt trafionym pomysłem (chociaż w branży medycznej nadal świetnie działają!), to poniesione wydatki nie powinny stać się problemem. Niemniej jednak zachęcamy do wykorzystania tego sposobu. Nawet przy słabszej czy mniej precyzyjnej skuteczności, koszt pozyskania klienta może być tańszy, a wyprodukowanie ulotek może się zwrócić w szybkim czasie. 

Przemyśl, gdzie to zrobisz!

Jedną z kluczowych kwestii dla produkcji i kolportażu ulotek jest pomysł na to, gdzie je roznosić i rozdawać. Znaczenie ma to na ile osoba, która otrzyma taką ulotkę, może być nią zainteresowana. Istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że przypadkowa osoba na ulicy zainteresuje się profesjonalnymi ekspresami ciśnieniowymi – jednak, jeżeli rozdajesz ulotki z zaproszeniem na bezpłatną konsultację w okolicy swojego gabinetu, możesz odnotować wyższą konwersję i przełożenie na wyniki sprzedażowe własnych usług. Nie musisz od razu drukować tysięcy ulotek – wystartuj z mniejszą liczbą i zobacz, jaki mają odbiór. Tam, gdzie można wykorzystać ofertę niemal od razu, lub niewielkim wysiłkiem – możesz odnieść większy sukces.

Ulotki zostawiane w skrzynkach pocztowych czy za szybami aut nie spełnią swojego zadania, a jedynie rozzłoszczą ich odbiorców i sprawią, że mogą oni dzielić negatywne skojarzenia z Twoją marką. Ulotki, które rozdasz w okolicy miejsca Twoich działań lub w miejscach, gdzie mogą przebywać reprezentanci Twojej grupy docelowej, będą dużo bardziej skuteczniejsze. Dodatkowo, takie ulotki możesz dodawać już do sprzedanej usługi, w ramach kolejnego materiału marketingowego. Jeśli zapadnie w pamięć Twoim odbiorcom, istnieje szansa że do Ciebie wrócą, lub polecą Twoje usługi. I nawet jeżeli wyrzucą Twoją ulotkę, właśnie dzięki niestandardowemu designowi mogą zapamiętać Twoją markę.

Specjalna oferta to jest to! 

Nic tak nie przyciąga jak obietnica bezpłatnej korzyści lub znaczącej zniżki na usługi. Dodaj do swojej ulotki specjalny kod zniżkowy jedynie dla posiadaczy ulotki. W ten sposób nie tylko urozmaicisz swoją ulotkę i dasz swoim odbiorcom kolejny powód do wzięcia Twojego materiału marketingowego i wykorzystania kodu, ale i sam będziesz mógł liczyć konwersję. Dedykowany kod pomoże w analityce i prognozowaniu rzeczywistej sprzedaży.

Pamiętaj o tym, by przemyśleć szatę graficzną, czcionkę, wielkość liter i przede wszystkim – treść. Ulotka musi być konkretna, nieprzeładowana treścią – nikt nie ma czasu na zapoznanie się z marketingowymi elaboratami na ulicy, jedynie komunikaty które przyciągają uwagę mają szansę na powodzenie. Ulotka musi zawierać wezwanie do działania i przedstawiać transparentne informacje, z którymi odbiorca szybko może się zapoznać i zdecydować, czy chce jeszcze bardziej angażować się w komunikację marki.

Liczy się także spójność graficzna – ulotka ma spełniać funkcję merytoryczną, informacyjną. Czasy krzyków z ulotek już się skończyły. Jeżeli nie chcesz, by Twoja ulotka wylądowała w koszu, musisz się wyróżnić i zaciekawić swoich odbiorców! Warto, by podobne kreacje, w podobnej stylistyce pojawiły się także w Twoich kanałach online. W ten sposób wzmocnisz zasięg swoich komunikatów i dotrzesz do nowych osób, które być może nie zainteresowałyby się ulotką w formie papierowej.

Na ulotce musisz umieścić swojego logo, dane kontaktowe i dokładny adres (jeżeli dysponujesz miejscem na ulotce, możesz także dodać mini-mapkę), możesz także zaprosić do obserwowania Twoich profili w mediach społecznościowych. Nie zaszkodzi także dodanie adresu strony internetowej – niejednokrotnie odbiorca ulotki woli zapoznać się z pełną ofertą firmy właśnie za pomocą strony internetowej. Kolportaż ulotek powinien być magnesem do zmian, jeżeli Twoja www nie jest zaktualizowana!

Ulotka jest jedynie jednym z środków, które mogą Ci pozwolić na osiągnięcie celów sprzedażowych. Chociaż uważana jest za formę “ulotną”, to może zdziałać cuda, jeśli rozdasz ją w odpowiedniej formie i miejscu. Zastosuj nasze porady i przetestuj niewielkim budżetem działanie ulotek na Twoją markę, a możesz być mile zaskoczony.