Najlepsze aplikacje (w tym darmowe) wspierające social media marketing

Aby tworzyć atrakcyjne posty na swoich kanałach w mediach społecznościowych, warto znać narzędzia i aplikacje, które pomogą Ci w stworzeniu ciekawych treści, urozmaicaniu swojego contentu, a także analizie Twoich postów. Jakie narzędzia mogą Ci się przydać, i dla których warto poświęcić czas, aby poznać tajniki ich działania i nauczyć się ich funkcji?
Animacje i video
Powszechnie wiadomo, że algorytm Facebooka jako priorytet traktuje filmy udostępniane bezpośrednio na tablicach. Dlatego też dobrze jest poświęcić więcej czasu na przygotowanie dobrego klipu.
Przykładowym narzędziem do tworzenia tego typu plików jest LUMEN5 (https://lumen5.com). Jest to darmowe narzędzie, które pozwoli Ci na stworzenie atrakcyjnych filmów. Jest niezwykle proste w obsłudze, gdyż jest intuicyjne i nie stwarza większych problemów nawet początkującym użytkownikom.
Jeżeli chcesz uzyskać ciekawy efekt ruchu na swoich zdjęciach poznaj aplikację Loopsie. Dzięki niej możesz stworzyć cinemagraphy, czyli pliki, do których powstania wykorzystana została technologia animowania GIFów.
Wykorzystanie takiego pliku nada Twojej kreacji niepowtarzalnego charakteru. Po nagraniu krótkiego wideo możesz zadecydować, które elementy pozostaną statyczne, a które będą się poruszać. Pliki zapisywane są w formacie filmowym mp4.
Kolejną aplikacją jest Biteable (https://biteable.com/). Jest bardzo prosty w obsłudze, oferuje wiele szablonów do wykorzystania i podobnie jak LUMEN5 posiada wbudowane ścieżki dźwiękowe. Oferuje też więcej fontów do wyboru.
Grafiki
W tworzeniu grafik do Twoich postów warto sięgnąć do innego narzędzia niż popularna i lubiana przez wszystkich za prostotę Canva. Ciekawą propozycją jest Crello (https://crello.com). To darmowe narzędzie, które pozwoli Ci na stworzenie oryginalnych grafik. W swojej bazie posiada ponad 10 tysięcy szablonów, z których możesz skorzystać. Ponadto do wykorzystania jest wiele zdjęć oraz istnieje możliwość wgrywania własnych. Jego ciekawą funkcją jest możliwość animowania postów.
Inną ciekawą aplikacją, która urozmaici Twoje zdjęcia, a także grafiki o elementy animowane jest Adobe Spark. W prosty sposób, można połączyć klip wideo, zdjęcia, ikony i narrację razem z dynamicznymi efektami kinowymi i profesjonalną ścieżką dźwiękową, aby uzyskać interesującą historię wideo. Wszystko to zajmuje tylko kilka minut.
Pablo (https://pablo.buffer.com) to z kolei aplikacja, która umożliwi Ci w łatwy i szybki sposób przygotować grafiki, które mogą zostać rozszerzone o dodatkowe filtry, a także gotowe, inspirujące cytaty. Dostęp do narzędzia jest darmowy, a także nie wymaga logowanie. W aplikacji można pracować nie tylko na gotowych zdjęciach, ale również na przesłanych przez siebie. Narzędzie jest również wyposażone w opcję planowania publikacji postów.
Planowanie i analiza
A jeśli już mowa o planowaniu czas na kilka narzędzi pomagających prowadzić harmonogram, a także analizować treści publikowane przez Ciebie, a także przez konkurencję. Interesującą aplikacją umożliwiającą zarówno analizę, jak i prowadzenie harmonogramu Twoich działań w mediach społecznościowych jest Woopsocial (https://woopsocial.com).
Wersja darmowa jest rozbudowana, dlatego nie musisz od razu płacić za wykorzystywanie tego narzędzia.
Efektywne działania w Internecie może pomóc Ci zaplanować Iconosquare (https://pro.iconosquare.com). Posiada opcje analizowania, zarządzania, a także planowania działań na Twoich kanałach. Dzięki tej aplikacji możesz zobaczyć wszystkie zdjęcia publikowane na Instagramie, a także umożliwia przeglądanie wszystkich followersów. Oferuje również możliwość obserwacji hashtagów, a także najpopularniejszych postów.
Interesującym narzędziem, skierowanym również głównie dla działających na Instagramie jest Planoly (https://www.planoly.com). Dzięki niemu może zaplanować kolejność zdjęć, analizować swoje statystyki, a także zarządzać swoim kanałem. Dostępny jest w wersji płatnej oraz darmowej. Możesz wybrać plan odpowiedni dla Twojego profilu i marki.
Jednym z najlepszych narzędzi mierzących skuteczność działań w Social Mediach jest Sotrender (https://www.sotrender.com/pl/). Pozwala na analizę opublikowanych już postów. Wykazuje ich zasięgi oraz zaangażowanie. Umożliwia stały przepływ informacji na temat osiągniętych rezultatów, również tych pochodzących od konkurencji. Sotrender oferuje również wskazówki optymalizacyjne, które sugerują jakie kroki należy wykonywać.
Bazy zdjęć
Zdjęcia stockowe przydają się wielokrotnie, gdy nie dysponujemy możliwością zrobienia zdjęć samemu, a zależy nam na dobrym pod względem wizualnym contencie. Mamy do dyspozycji kilka baz, z których możemy pobierać pliki tego typu w pełni za darmo. RawPixel (https://www.rawpixel.com/) oferuje użytkownikom wersję darmową, a także płatną, za niewygórowaną, atrakcyjną cenę.
Innym narzędziem ze zdjęciami stockowymi wartym polecenia jest Kaboompics (https://kaboompics.com). Zdjęcia są udostępniane z gotowymi schematami kolorystycznymi, które można wykorzystać w przygotowywanych przez Ciebie wpisach. Ciekawą, dość niespotykaną funkcją jest katalogowanie zdjęć w sesje zdjęciowe.
Trzecim narzędziem, które jest godne polecenia, jest Unsplash (https://unsplash.com). To bardzo duży bank zdjęć, z pięknymi zasobami, które możecie pobrać za darmo. Fajną funkcją jest możliwość tworzenia swoich katalogów zdjęć.
Polecamy też zapoznać się z obszerną listą Jacka Kłosińskiego: https://klosinski.net/darmowe-zdjecia-banki-licencje/ (lista zawiera podział wg jakości i typu licencji).
Mockupy
Chcesz zobaczyć jak będzie się prezentował Twój post, albo potrzebujesz mockupów, np. do prezentacji? Świetnym narzędziem umożliwiającym przygotowanie takich plików, bez pomocy grafików jest Adparlor (http://admocks.adparlor.com). Za darmo możesz w kilka minut przygotować potrzebne Ci mockupy na Facebooka, Instagrama, Twittera, czy Pinteresta.
Korzystanie z ogólnie dostępnych, często darmowych narzędzi, wspomoże prowadzoną przez Ciebie komunikację. Dzięki nim w łatwy i prosty sposób będziesz mógł uzyskać efektowny content.