Linkedin pulse – wykorzystanie
Jak wykorzystać LinkedIn Pulse?
LinkedIn to największy portal biznesowy, zrzeszający profesjonalistów z całego świata, w Polsce przyjął się jako serwis pracownika i pracodawcy. Wystarczy chwila, by opublikować tam swoje wirtualne CV. Niemniej wiele osób zapomina o społecznościowym charakterze serwisu. Można w nim dzielić się ciekawymi materiałami branżowymi, pokazać zainteresowania zawodowe, nawiązać wartościowe kontakty z przyszłymi pracodawcami i partnerami biznesowymi. Jedną z mniej popularnych funkcji tego portalu społecznościowego jest platforma LinkedIn Pulse – miejsce do tworzenia i publikowania treści w formie artykułów. Jak tworzyć treści w LinkedIn Pulse oraz jak wykorzystać to narzędzie do rozwoju swojego biznesu i budowy silnej marki osobistej?
Dlaczego LinkedIn Pulse?
LinkedIn Pulse to bezpłatna platforma umożliwiająca publikację merytorycznych artykułów, w których dodatkowo można umieścić materiały graficzne, filmowe oraz hiperłącza. Narzędzie to, jest niezwykle przydatne podczas budowania swojej marki osobistej na LinkedIn. Regularne publikowanie materiałów o charakterze eksperckim umacnia wiarygodny i profesjonalny wizerunek przyszłego pracownika, a także sprawia, że jego profil jest wyżej pozycjonowany w serwisie. Dodatkowo sieć kontaktów użytkownika może dzięki temu poznać go od strony zawodowej, a co za tym idzie, móc w przyszłości zarekomendować go u potencjalnego pracodawcy. Dużą zaletą tworzenia i publikowania treści na LinkedIn Pulse jest fakt, że natychmiast po publikacji artykułu, cała sieć kontaktów autora dostanie o tym powiadomienie. Niemniej, nie ma konieczności promowania tekstów jedynie na LinkedInie. Do przeczytania ich nie trzeba być zalogowanym w serwisie, dlatego w prosty sposób można promować treści również w innych kanałach społecznościowych. W ten sposób promuje się nie tylko ciekawy content, ale przede wszystkim autora. W efekcie, dzięki eksperckiemu wizerunkowi, może on rozwinąć skrzydła wewnątrz branży. To jednak nie koniec zalet korzystania z platformy LinkedIna. Serwis udostępnia również statystyki wszystkich opublikowanych artykułów, dzięki czemu autor może nawiązać bezpośredni kontakt z osobami zainteresowanymi tematem, zachęcić je do dyskusji i pozostawienia swojej opinii. W tym celu warto skorzystać z opcji „Share box” znajdującej się w profilu prywatnym autora..
Idealna artykuł
Idealny artykuł, który będzie rzeczywistym wsparciem wizerunku biznesowego, powinien odzwierciedlać kilka zasad. Na co zwrócić uwagę podczas pisania publikacji?
#1 Temat i tytuł
Przygotowując się do tworzenia treści, przede wszystkim należy skupić się na jednym konkretnym temacie. Powinien być powiązany z dotychczasowym doświadczeniem zawodowym autora, a także odzwierciedlać jego zainteresowania. Dzięki temu artykuł będzie autentyczny, a co za tym idzie będzie bardziej wiarygodny dla czytelnika. Nie bez znaczenia są również panujące trendy w danej branży. Jeśli tematyka artykułu będzie prezentowała popularne zagadnienia, pokazując ich nowe ujęcie, wówczas tekst będzie cieszył się większym zainteresowaniem i prawdopodobieństwo dotarcia do szerszego grona odbiorców będzie wyższe. Niemniej, nawet najlepiej napisany artykuł nie odniesie sukcesu, jeśli nie zostanie nadany mu odpowiednio angażujący tytuł. Powinny zostać zawarte w nim najważniejsze, konkretne korzyści płynące z lektury artykułu, sprawiające, że odbiorca otrzymując powiadomienie o nowym tekście, od razu będzie chciał go przeczytać. Z badań przeprowadzonych przez Noah Kagan idealna długość tytułu to od 40 do 49 znaków. Jak zbudować artykuł, aby zainteresował odbiorców? Według Kagan najlepsze efekty dadzą dwa rodzaje treści:
– artykuły poradnikowe, których tytuł rozpoczyna się od pytania „Jak coś zrobić”;
– artykuły zawierające poradnikowe check-listy.
#2 Opinia
Wiele osób zastanawia się, czy w tego typu treściach powinno umieszczać się własne, subiektywne opinie, zwłaszcza gdy nie są one zbieżne z ogólnie panującymi trendami. Tak, indywidualne podejście do różnych branżowych problemów zwykle przynosi korzyści. Niemniej należy pamiętać, że wyrażanie skrajnych czy obraźliwych poglądów, zadziała niekorzystnie na wizerunek. Podobnie, jeśli wypowiedź zawierająca opinie autora będzie miała nieprofesjonalny charakter.
#3 Wartość
Pisząc artykuł merytoryczny, należy pamiętać, że jego głównym celem jest przekazanie wiedzy. Odbiorcy muszą wiedzieć, że treść którą zamierzają przeczytać wniesie wartość do ich dotychczasowej pracy. Dlatego tak ważne jest wyeksponowanie korzyści płynących z lektury już na etapie tytułu i nagłówka. I dlatego też stając przed dylematem, jak często należy publikować treści, warto zawsze zadać sobie pytanie, czy mamy coś wartościowego do przekazania. Ponieważ wartość jest nośnikiem, na który zwrócą uwagę odbiorcy.
#4 Materiały dodatkowe – zdjęcia, wideo, linki
LinkedIn w ramach platformy Pulse umożliwia dodawanie zdjęć, materiałów wideo oraz linków wewnątrz artykułu. Niemniej z badań przeprowadzonych przez Kagen wynika, że najlepsze efekty przynosi publikacja 8 zdjęć, obrazujących temat wypowiedzi. Na niekorzyść zaś działają filmy – ich obecność zdecydowanie obniża zasięg publikacji.
Opanowując podstawowe schematy tworzenia treści dedykowanych LinkedIn Pulse, tworząc treści przyjazne czytelnikowi i wnoszące wartość do jego biznesu, możemy zwiększyć swoje szanse rozwoju biznesowego w największym serwisie biznesowy w Polsce.