Jak ustawić reklamę na Facebooku

Jak ustawić reklamę na Facebooku?

Pomimo wciąż głoszonych przepowiedni o końcu ery Facebooka, najpopularniejszy serwis społecznościowy rośnie w siłę. Nie tylko stale zwiększa się liczba jego użytkowników, ale także wydatki na reklamę. W 2016 roku Facebook był najszybciej rosnącym obszarem reklamy w internecie. 

Dzięki temu medium możesz dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. W Polsce liczba użytkowników przekroczyła 15 mln już dwa lata temu. Spośród nich kobiety stanowiły 53%. Najliczniejszą grupę wiekową określić można jako 19-25 lat, a tuż za nią 26-33 lat. Warto zatem włączyć działania marketingowe na Facebooku do swojej strategii. W niniejszym artykule opowiemy, jak krok po kroku rozpocząć płatną promocję w ramach niebieskiego giganta. 

#1 Otwórz Menedżer reklam

Znajdziesz go pod tym adresem: www.facebook.com/adsmanager/manage/campaigns 

Zapewne wiesz, że posty promować można także z poziomu strony za pomocą przycisku „Promuj post”. Odradzamy jednak to rozwiązanie, ponieważ jest mniej efektywne. W menedżerze reklam wszystkie kampanie będą uporządkowane i będziesz miał większą kontrolę nad wydatkami. Najpierw w ustawieniach konta reklamowego dodaj dane i sposób płatności. 

#2 Stwórz kampanię 

tworzenie kampanii na facebooku

Kliknij w zielony przycisk „Utwórz reklamę”, następnie wybierz cel reklamy. Jeśli to Twoje pierwsze próby z promowaniem postów postaw na „Rozpoznawalność marki”, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców potencjalnie nią zainteresowanych. Nazwa kampanii powinna pozwalać na jej łatwą identyfikację.


#3 Określ, kto ma zobaczyć Twoją reklamę

Wybierz dane demograficzne, zainteresowania i lokalizację, tak aby reklama pokazała się odpowiednim osobom. Nie musi to być cała Twoja grupa docelowa, być może ten konkretny post powinien być skierowany tylko do kobiet w określonym wieku? Możesz także skorzystać z opcji grupy niestandardowych lub podobnych odbiorców. Dzięki dodaniu „Połączenia” uwarunkujesz wyświetlanie reklam w zależności od np. Polubienia Twojej strony lub wzięcia udziału w Twoim wydarzeniu. 

#4 Wybierz umiejscowienia

Gdzie Twoja reklama ma się wyświetlać? Dokonaj selekcji spośród miejsc w obrębie Facebooka, Instagrama, Audience Network i Messengera. Ciekawą opcją jest wybór urządzenia mobilnego ze względu na system operacyjny. 

#5 Ustaw budżet i harmonogram

Najlepiej określić budżet całkowity, który chcesz przeznaczyć na kampanię, zamiast dziennego. Dzięki temu będziesz pewny, że nie wydasz więcej, nawet jeśli przedłużysz kampanię. Możesz także puścić pilotażową kampanię z małym budżetem, aby sprawdzić jak dana grupa docelowa reaguje na Twoje kreacje. Jest to bardzo dobry sposób na poznanie swoich odbiorców i ich zachowań. Harmonogram zależy od specyfiki posta. Nie warto ustawiać reklamy na mniej niż kilka dni. Możesz określić nawet dni tygodnia i godziny, w których reklama ma być wyświetlana. 

#6 Wybierz stronę

W dziale „Tożsamość” zwróć szczególną uwagę na wybór strony, z której opublikowana zostanie reklama. Jeśli zarządzasz więcej niż jedną stroną uważaj, aby się nie pomylić. Taka sytuacja mogłaby wywołać kryzys w mediach społecznościowych. 

#7 Określ format

Do wyboru jest karuzela, pojedynczy obraz, pojedynczy film i pokaz slajdów. Pamiętaj, że w kreacjach reklamowych na Facebooku tekst może zajmować jedynie do 20% obszaru. Poprawność swoich grafik możesz sprawdzić pod tym adresem: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay  Video jest coraz bardziej popularnym formatem, możesz w łatwy sposób przygotować krótkie animacje za pomocą dedykowanych narzędzi, takich jak Lumen5 lub Biteable. Karuzela daje wiele możliwości, możesz do niej dodać od 2 do 10 zdjęć lub filmów. Każdy z elementów odsyła do osobnego linku. Świetnie może sprawdzić się w promocji kilku produktów na raz. 

#8 Dodaj tekst

Wpisz treść do posta reklamowego. Język dostosuj do grupy odbiorców, która ma go zobaczyć. Warto posłużyć się zwrotami, które zachęcą do działania, czyli tzw. call to action (CTA) oraz emoji, które zwrócą uwagę na Twoją kreację. Sprawdź dokładnie, czy nie wkradła się żadna literówka. Możesz dodać przycisk, wybierz odpowiedni spośród 14 dostępnych.

#9 Sprawdź podsumowanie 

Jeszcze raz na spokojnie przejrzyj, czy wszystko się zgadza. Szczególną uwagę zwróć na daty i budżet. Czasami warto poprosić współpracownika o pomoc na tym etapie. 

#10 Zatwierdź kampanię

Teraz pozostaje już tylko śledzić efekty działań. Postaw na optymalizację działań. Monitoruj efekty i w dowolnym momencie edytuj ustawienia, jeśli zauważysz pole do poprawy. Nie bój się eksperymentować z małymi budżetami i rozmaitymi kreacjami. Nigdy nie wiesz, co akurat spodoba się Twoim fanom. 

Ustawienie reklamy po raz pierwszy może wydawać się skomplikowane. Jednak rozwiązania Facebooka są bardzo intuicyjne. Z naszymi wskazówkami na pewno sobie poradzisz. Najważniejsza jest porządna strategia reklamowa i kreacja. To one pomogą Ci osiągnąć cele marketingowe. Wszystkie zagadnienia techniczne z łatwością opanujesz – wystarczy praktyka.