21 listopada 2019

Niestandardowa promocja w Social Media

Media społecznościowe są obecnie jednymi z największych narzędzi marketingowych. Standardowa promocja w Social Mediach już dawno przestała wystarczać, dlatego też marketerzy sięgają w swoich strategiach po coraz to nowe pomysły na promowanie marki, spowodowanie wzrostu sprzedaży danego produktu oraz usługi, a także wzbudzenie zainteresowania danym brandem oraz zwiększenie zaangażowania fanów. Jaką drogą iść jeśli chcemy osiągnąć sukces i jakie niestandardowe działania na portalach społecznościowych dobrze jest przemyśleć?

             Facebook, Instagram czy Snapchat posiadają coraz więcej dodatków oraz wtyczek, które przyczyniają się do wzrostu potencjału marketingowego mediów społecznościowych, który i tak jest już na ogromnym poziomie i przewyższa media tradycyjne, jak radio czy telewizja. Dzięki nim marketer może wspierać wizerunek marki, ale również stale kontrolować statystyki działań promocyjnych w sieci. Ogrom treści niejako zmusił nas do korzystania z mniej standardowych opcji reklamowych w sieci. Obecnie jednym z najpopularniejszych rodzajów niestandardowych działań jest współpraca z influencerami, czyli osobami, które poprzez swoją obecność w świecie Social Mediów mają wpływ na odbiorców. Mogą to być np. blogerzy, vlogerzy, a także gwiazdy ekranu. Dzięki wykorzystaniu ich zasobów, jesteśmy w stanie trafić do konkretnej grupy docelowej, która jest stałym obserwatorem danego profilu.

             Kampanie reklamowe prowadzone np. na Facebooku przybierają współcześnie wielki rozmach. Coraz większe budżety są poświęcane właśnie na promocję w Social Mediach, gdyż marketerzy zdają sobie sprawę z tego, iż to w Internecie przebywa największa grupa potencjalnych konsumentów. Wraz ze wzrostem znaczenia reklam w Internecie rozrasta się również liczba możliwości, z którym możemy z tej okazji skorzystać. Facebook oferuje nam rozbudowanego Menadżera Reklam, dzięki któremu możemy trafiać do precyzyjnie określonej przez nas grupy docelowej, za określony budżet, w konkretnym czasie. Ale tymi krokami, tak naprawdę dopiero rozpoczyna się Twoja działalność reklamowa. Postępy kampanii możesz monitorować, np. dzięki Pikselowi Facebooka, który informuje nas ile osób przechodzi z Twojej reklamy na facebooku do witryny promowanej przez Ciebie marki. Otrzymujemy precyzyjne raporty, które pomagają nam w podejmowaniu kolejnych czynności związanych z Twoją akcją marketingową. Wraz z rozwojem użytkowania urządzeń mobilnych wzrasta również liczba marek, które specjalnie dla promocji tworzą aplikacje konkursowe, czy rabatowe. Wszystko to prowadzi do zwiększenia świadomości marki.

             Rozbudowane działania reklamowe mamy również na Instagramie. Powstało wiele aplikacji, które ułatwiają nam zakupy bezpośrednio z poziomu aplikacji. I tak np. z profilu danej marki, możemy kupić produkt, który jest na nim przedstawiony, dzięki przekierowaniu prosto na jego stronę. Ponadto stworzonych zostało mnóstwo narzędzi, których wykorzystanie uatrakcyjnia publikowany przez nas content, a także pozwalają np. na wyszukiwanie pod względem lokalizacji, co bardzo ułatwia prowadzenie biznesu w mediach społecznościowych.

             Wcześniej zostali już wspomniani influencerzy. Influencerzy to osoby, które mają wpływ na swoich odbiorców, ich konta cieszą się niebywałą popularnością, a co za tym idzie odbiorcy liczą się z ich opiniami także na temat produktów oraz marek. Najwięcej influencerów obserwatorzy śledzą na Instagramie, Snapchacie, YouTubie. Warto znaleźć osobę, który wpisuje się w charakter Twojego towaru lub usługi. Pomoże Ci on dotrzeć bezpośrednio do ściśle określonej grupy docelowej, która przy odpowiednim doborze takiej osoby, powinna być zainteresowana nabyciem Twojej oferty.

              Ciekawymi pomysłami na promowanie swoich treści w mediach społecznościowych jest utworzenie firmowego hashtagu, który tak jak claim, będzie się jednoznacznie kojarzył z daną marką. Można również stworzyć personalizowany pod dany produkt fanpage, który będzie działał równolegle do głównego profilu danej marki.

            Niestandardowe formy remarketingu są bardzo potrzebne z powodu ogromu treści, które docierają do nas prosto z platform społecznościowych. Marka, aby się wybić i dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, musi postarać się wykorzystywać coraz to nowe formy komunikacji ze swoimi odbiorcami w Social Mediach. Jesteśmy tak zasypywani różnego rodzaju contentem, że należy szukać coraz to nowych rozwiązań. Pomysłów na niestandardowe promowanie swojej marki jest bardzo dużo. Można żonglować możliwościami i wykorzystywać różne formaty, które pozwolą na zwiększenie zasięgów oraz umożliwią dotarcie do jak największej liczby członków grupy docelowej. Najważniejsze jest kreatywne podejście do promocji, jednak wszystko należy dobierać w granicach rozsądku oraz obiektywnie oceniać dobór poszczególnych środków komunikacji z potencjalnym klientem.

https://www.grupa-tense.pl/blog/aplikacje-i-influencerzy-czyli-o-niestandardowej-promocj-w-social-media

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.