Jak odpowiednio uzupełnić profil na Facebooku
Facebook przestał już dawno być platformą do utrzymywania kontaktów ze znajomymi ze szkolnej ławy. Stał się miejscem, w którym nawiązujemy znajomości branżowe oraz promujemy swoje marki. Popularny slogan głosi, że jeżeli nie ma Cię na Facebooku to tak naprawdę nie istniejesz. Być może jest to zdanie na wyrost, jednak jakaś cząstka prawdy (większa lub mniejsza) musi w nim być, skoro oprócz ogromnej liczby prywatnych użytkowników, swoje fanpage na Facebooku ma większość marek – zarówno tych najbardziej znaczących, jak i małych, lokalnych. Znaczenie mediów społecznościowych przez ostatnie lata wzrosło do tego stopnia, że wyrównują, a nawet znacząco przeganiają media tradycyjne. Dlatego warto zadbać o dobrze prowadzony, ale także uzupełniony o odpowiednie informacje profil. Poniżej kilka protipów, które pomogą Wam dobrze prezentować się na Facebooku.
Wybór odpowiedniej kategorii oraz nazwy
Właściwa dla Twojego fanpage’a na Facebooku kategoria wpływa na układ prezentowanych treści na Twojej stronie, dostępne zakładki, rodzaj postów, a także pozycjonowanie, czy przyciski Call to Action. Wybór nie jest ostateczny i można starać się w przyszłości o zmianę przypisanego wariantu, jednak Facebook może nie wyrazić zgody na takie działanie. Wpływ na taką decyzję mogą mieć odbiorcy Twojej strony, którzy zasugerują Facebookowi inną, w ich odczuciu lepszą kategorię. Dlatego dobrze jest przemyśleć do jakiej kategorii najbardziej pasuje Twoja marka i publikowane przez Ciebie treści.
O ile o zmiana kategorii jest możliwa i jeśli zmienimy ją na opcję, która bardziej pasowałaby do naszej marki, to raczej nie powinno być trudno, o tyle chęć zmiany nazwy fanpage’a musi być odpowiednio umotywowana. Dlatego zanim nadamy nazwę swojej stronie warto to dokładnie zastanowić się i postawić na miejscu potencjalnego odbiorcy – czy nazwa jest w pełni zrozumiała, czy jasno określa lub przynajmniej podpowiada potencjalnemu klientowi czym zajmuje się Twoja marka? Jeśli nie masz wątpliwości możesz kliknąć “Rozpocznij” i zacząć przygodę ze swoim fanpagem.
Uzupełnianie krok po kroku
Facebook informuje Cię o każdym kroku, który powinieneś wykonać uzupełniając swój profil. Warto jednak już wcześniej przygotować sobie grafiki w odpowiednich wymiarach. Będziesz potrzebować odpowiedniego zdjęcia profilowego w formacie kwadratowym, a także cover photo. Wymiary grafik w mediach społecznościowych co jakiś czas ulegają zmianom, dlatego warto na bieżąco kontrolować jaki obecnie format jest preferowany, a także stale kontrolować i dokonywać szybkich aktualizacji. Przy tworzeniu grafik dedykowanych dla Twojego profilu, pamiętaj również o wyświetlaczu na urządzeniach mobilnych, który pokazuje nam treści w nieco inny sposób niż komputer, częściowo ucinając publikowany obraz. Do stworzenia grafik możesz wykorzystać dostępne w sieci darmowe programy do ich tworzenia, jak np. najpopularniejsza Canva.
Jednak jako cover nie musisz wrzucać zdjęcia. Możesz również przygotować krótki dynamiczny filmik prezentujący Twoją markę, czego dotyczy, czym się zajmuje. Taka forma uzupełnienia swojego profilu, na pewno urozmaici go i dla wielu odbiorców będzie oceniane na plus. Pamiętaj, aby był to dobrej jakości filmik. Jeśli nie masz możliwości stworzenia video o dobrej jakości i dostępu do profesjonalnej produkcji, lepiej zostać przy zdjęciu, niż na siłę wrzucać film kręcony słabej jakości kamerką z telefonu komórkowego.
Gdy uzupełnisz już swoją stronę pod względem wizualnym, postaraj się jak najdokładniej, a także jak najbardziej atrakcyjnie uzupełnić treści tekstowe, jak np. dane marki, opis działalności, nazwę użytkownika (która pojawi się w linku strony, dlatego ważne, aby była spójna z całym wizerunkiem), a także adres strony internetowej. Dzięki precyzyjnemu wypełnieniu Twój potencjalny klient będzie Cię mógł poznać, a także skontaktować się z Tboa bez większych problemów.
Prowadzenie fanpage’a
Kiedy wypełnisz już dokładnie wszystkie potrzebne pola, dodasz odpowiednio przygotowane grafiki, czas się przywitać i zacząć publikować treści. Najważniejsze w prowadzeniu fanpage’a jest regularne publikowanie postów oraz dbanie o jakość publikowanego contentu. Staraj się, aby Twój fanpage publikował różnorodne wpisy oraz korzystał z wielu możliwości, które oferuje Facebook – zdjęcia w różnych formach, filmy, czy relacje live – wszystko jest dla ludzi, dlatego staraj się jak najbardziej umiejętnie korzystać z oferty tego medium społecznościowego. Im lepszy i bardziej interesujący content w danej branży i dziedzinie publikujesz, tym większa szansa na to, że zdobędziesz swoich stałych, zaangażowanych fanów. Staraj się budować relacje ze swoimi odbiorcami odpowiadając, komentując, czy pytając o opinię. Obserwatorzy muszą czuć się ważni. Tylko w ten sposób zbudujesz społeczność, która będzie się rozszerzać i będzie przynosić obopólne korzyści.
http://niebieski-lis.pl/blog/19-zanim-opublikujesz-pierwszy-post
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-firmowy-profil-na-facebooku-porady-i-wskazowki