28 marca 2020

Instagram Stories dla Twojego biznesu

Kiedy Snapchat zaczął osiągać spektakularny sukces, a krótkie, znikające po jakimś czasie treści zaczęły bić rekordy popularności, nie było trzeba zbyt długo czekać, aby największe portale rozpoczęły wprowadzać swoje narzędzia o podobnym zastosowaniu. W ten sposób powstało np. Instagram Stories. Pomimo początkowego sceptycyzmu, nowa funkcja Instagrama bardzo szybko przewyższyła oczekiwania zarówno właścicieli, jak i odbiorców. O ile Snapchat generował przede wszystkim odbiorców w wieku nastoletnim, o tyle Instagram trafia do zdecydowanie szerszego grona użytkowników, o większym przedziale wiekowym. Było więc wiadome, że kolejna opcja oferowana przez Instagram stanie się nowym kanałem sprzedażowym, który marki mogą wykorzystać do promowania swoich usług oraz produktów. Czy Instagram Stories jest dla twojego brandu i jakie treści najlepiej tam publikować? O tym w dalszej części artykułu.

             Najpopularniejszymi typami treści publikowanymi na Instagram Stories są treści produktowe, które stanowią ponad 35 % wypuszczanego contentu (co oznacza, że 1/3 Stories stanowi zachętę do zakupu danego produktu). Również dużo, bo ponad 20 % treści stanowi ukazanie wnętrza firmy (jak wygląda praca od kuchni, ukazanie pracowników, kolejnych kroków przy tworzeniu danego produktu), a około 15 % stanowią przejęcia profili przez gości marki, np. influencerów lub gwiazdy. W mniejszym stopniu ukazywane są relacje z konkretnych wydarzeń (zarówno tych organizowanych przez markę, jak i tych, w których dana marka uczestniczy jako gość lub obserwator), czy materiały typu „Jak..” oraz user-generated content (treści wytwarzane przez użytkowników). Co ciekawe najmniejszy procent stanowią konkursy. Wiadomo jednak, że rodzaj publikowanych treści powinien zależeć przede wszystkim od branży, którą dana marka reprezentuje. Przed rozpoczęciem komunikacji Twoich produktów i usług na Instagram Stories powinieneś określić jakie treści są najbardziej odpowiednie dla Twojej grupy docelowej. Czy będą to treści prezentowane przez gości, czy może po prostu prezentacja oferowanych towarów, albo content generowany przez odbiorców – wszystko to zależy od tego jaki produkt chcesz zaoferować, a także jakiego typu produkt oferujesz.

             Od jakiegoś czasu Instagram Stories ma również opcję podlinkowywania treści pochodzących spoza Instagrama – wcześniej, aby przejść do sklepu można to było robić tylko poprzez link w BIO, co nie dawało zbyt spektakularnych efektów pod względem marketingowym. Obecnie dzięki funkcjonalności „swipe up” (przesuń palcem). Dzięki temu prosto z Twojego profilu, klient może być bezpośrednio przeniesiony na stronę marki czy produktu. Opcja ta jest dostępna dla zweryfikowanych kont, o których status można się ubiegać. A gra zdaje się być warta świeczki, gdyż ta możliwość może spowodować zdecydowany wzrost ruchu na Twojej stronie – obserwator będzie mogł zostać przeniesiony bezpośrednio na stronę e-sklepu, do innego portalu społecznościowego lub po prostu do artykułu znajdującego się na blogu, a także na stronę kampanii czy aplikacji.

             Inną propozycją realizowania kampanii przez Stories było wypuszczenie teasera w relacjach, a następnie kierowanie swoich obserwatorów na inne media społecznościowe, np. na YouTube, na którym można było zobaczyć pełną wersję filmu. Jak się okazało, brandy najrzadziej przekierowywały potencjalnych klientów na strony kampanii oraz do sklepów ze swoimi aplikacjami.

             Jednak Instastories to nie tyko proste filmy i zdjęcia. Narzędzie udostępnia wiele dodatków, które pozwalają na uatrakcyjnienie contentu. Stories nie jest tak bogate w maski, które miały ogromny wpływ na wielką popularność Snapchata, za to oferują nagrywanie Boomerangów – czyli krótkich filmików, w których widzimy zapętlony ruch. Ciekawym formatem jest również Superzoom, pod którym kryje się kilka opcji do wyboru. Pozwala on na realizowanie zabawnych zbliżeń twarzy, czy produktu. Swoje filmy możesz również nagrywać od tyłu. Poza tym niesłychaną popularnością cieszą się transmisje „na żywo”, dzięki którym odbiorca może odczuć bezpośredni kontakt z marką. Po zrealizowaniu filmu, bądź zrobieniu zdjęcia możesz swój content uzbroić w naklejki, dodać informację o lokalizacji, w której się znajdujesz, dodać dłuższy lub krótszy opis, do którego możesz dobrać odpowiedni font, kolor oraz rozmiar. Można również dodać hastagi, temperaturę, godzinę, gifa, a także (co jeszcze bardziej może zaangażować Twoich obserwatorów) ankietę. Wariantów do wyboru jest wiele. Wszystko zależy od Twojej kreatywności i uznaniu co może pasować do publikowanego contentu.

             Z badań wynikło, że marki przy kreowaniu Stories na Instagramie najbardziej skupiają się na tym, aby zawarte treści przyciągnęły obserwatora, a także sprowokowały go do odpowiedzi. Nie chodzi jedynie o tworzenie zaangażowania. Sposób w jaki marka dociera i komunikuje się ze swoimi fanami poprzez Instagram Stories, powinna być ściśle związana z branżą, którą marka reprezentuje. Forma ta wymaga sporej kreatywności, a także wyczucia chwili.

https://contentstandard.pl/jak-marki-zwiekszaja-sprzedaz-dzieki-istagram-stories