Grupa LinkedIn

LinkedIn to platforma, która zrzesza około 0,5 miliarda użytkowników na całym świecie. W Polsce z jej usług korzysta około 2,5 miliona osób. Jest to medium typowo przystosowane pod szeroko pojęte działania biznesowe. W ciągu ostatnich lat LinkedIn wykupił kilka platform, które przyczyniają się do jego rozwoju.  LinkedIn to nie tylko „wirtualne CV”. Interesującą opcją do zrzeszenia ludzi z Twojej branży, bądź o podobnych zainteresowaniach jest stworzenie grupy. Jakie korzyści mogą płynąć ze stworzenia takiej społeczności?

             Opcja tworzenia grup nie jest żadną nowością, która odróżnia w jakiś sposób LinkedIn od innych tego typu platform. Grupy ma zarówno Facebook jak i do niedawna jedna z większych, bezpośrednich konkurencji, czyli GoldenLine. Jednak posiada ona kilka cech, na które warto zwrócić szczególną uwagę. Zarówno firmy jak i osoby prywatne mogą założyć grupę – od poświęconych ogólnym treściom branżowym po konkretne wydarzenie.

             Tworząc grupę na LinkedIn sprecyzuj dokładnie czego ma dotyczyć – jej cel opisz dokładnie w sekcjach Podsumowanie oraz Opis. Możesz również określić jakiego typu treści można publikować w tej grupie. Do dołączenia możesz zapraszać swoich znajomych, a także zachęcać ich do dodawania innych – tak stopniowo może się rozrastać Twoja grupa, do której z czasem (jeśli treści i tematyka będą interesujące) będzie dołączać coraz więcej osób nie związanych z innymi użytkownikami. Na LinkedIn istnieją dwa rodzaje grup: grupy standardowe oraz niejawne.

Grupa standardowa charakteryzuje się tym, że:

– należy być użytkownikiem LinkedIn

– tylko członkowie grupy mogą wyświetlać, a także publikować dyskusje

– grupy pojawiają się w wynikach wyszukiwania zarówno na LinkedIn jak i w wyszukiwarkach typu Google

– każdy członek grupy może zaprosić swoje kontakty 1. Stopnia do dołączenia do niej

– dyskusje oraz komentarze są widoczne wyłącznie wówczas, gdy jest się członkiem grupy

– zarządzający grupą może zmienić jej status na niejawną tylko w momencie, gdy grupa jest już utworzona

– każdy członek grupy może zatwierdzić prośbę o dołączenie do grupy, jeśli pochodzi ona od jego kontaktu 1. Stopnia

Grupa niejawna natomiast, cechuje się tym, że:

– obok nazwy grupy, znajduje się ikona kłódki

– aby zostać jej członkiem, należy być użytkownikiem platformy LinkedIn

– użytkownicy, którzy się w niej nie znajdują, nie zobaczą jej nazwy na profilach członków grupy

– nie można jej wyszukać w żadnej wyszukiwarce, jednak jej stronę profilową może wyświetlić każdy, kto zna jej adres URL

– jedynie członkowie danej grupy mogą wyświetlać dyskusje w grupie

– użytkownicy mogą dołączyć do niej, jeżeli otrzymają zaproszenie od osoby pełniącej funkcję właściciela lub administratora grupy; inną drogą, aby dołączyć do nie jest poproszenie o przystąpienie do grupy, korzystając z jej adresu URL (tego mogą dokonać osoby, które otrzymały takiego linka)

Po co w ogóle dołączać do grupy? Przede wszystkim w celu dzielenia się wiedzą i spostrzeżeniami. Grupa zazwyczaj zrzesza ludzi z danej branży, którzy wzajemnie się inspirują i rozmawiają na ważne w danej dziedzinie tematy. Aby dyskusja była owocna i sensowna warto zadawać pytania otwarte, które ją podtrzymają. Dodawanie aktualnie istotnych treści, czy wiadomości oraz informacje o produktach i usługach mogą zaangażować większą liczbę użytkowników. Staraj się utrzymywać ze swoją społecznością kontakt angażujący i tak prowadzić dyskusję, aby jak największa część członków chciała się wypowiedzieć na dany temat. Bycie częścią grupy umożliwia na poznanie nowych, interesujących rozwiązań, a także nawiązanie kontaktu z partnerami w biznesie. Z innej strony aktywne uczestnictwo w dyskusji może pozwolić nam na pozyskanie nowych klientów – nie jest to nachalne, gdyż robione nie wprost – może to być swoisty skutek uboczny prowadzonej debaty na konkretny temat, który wpisuje się w Twoją markę.

Prowadząc grupę bądź dobrym moderatorem. Usuwaj spam, przeglądaj udostępniane treści, a ważne dyskusje podkreślaj za pomocą funkcji. Dobrym pomysłem jest także zamykanie ogłoszeń, zapytań i wątków, które są już mało aktywne i nie potrzebują już kolejnych komentarzy, a także poleceń. Oczyszczasz w ten sposób grupę z niepotrzebnych wątkow. Grupa to społeczność, dlatego warto troszczyć się o wspólne przeżycia. Celebrujcie, więc razem wspólne osiągnięcia, jak np. osiągnięcie okrągłej liczby członków. Jako administrator masz możliwość obejrzenia profili członków, co pozwala na poznanie swojej grupy docelowej, a finalnie na stworzenie bardziej spersonalizowanej komunikacji. Jako admin masz również możliwość raz w tygodniu wysłać wiadomość do jej członków. Taką wiadomość będą mógli przeczytać w skrzynce odbiorczej LinkedIn, a także jako e-mail. Zakładając grupę masz dostęp do wszystkich jej członków, dzięki czemu z automatu, stajecie się siecią „znajomych z grupy”.

Podsumowując można stwierdzić, że największymi zaletami grup na LinkedIn jest możliwość wymiany wiedzy i dzielenia się interesującymi nowinkami z branży, budowanie autorytetu, a także wzbudzanie zainteresowania marką, komunikacja bezpośrednio skierowana do konkretnej grupy docelowej, a także możliwość dokładniejszego poznania klientów, ich nawyków oraz problemów.

https://sprawnymarketing.pl/linkedin-marketing

https://linkedin.com/help

https://blog.getresponse.pl/3-narzedzia-linkedin.html