Eventy – kiedy i dlaczego warto je wykorzystywać

Jeśli organizujesz różnego rodzaju wydarzenia lub Twoja firma bierze udział w targach bądź konferencji skierowanych do danej branży, nie zastanawiaj się, tylko wykorzystaj promowanie wydarzeń w mediach społecznościowych, dzięki czemu trafisz do jak największej liczby zainteresowanych odbiorców, a także może zwiększyć prestiż danego wydarzenia. Social Media są idealnym miejscem, dzięki któremu możesz zyskać uczestników konferencji, małego spotkania branżowego, czy wydarzenia, które toczy się w świecie wirtualnym. Jednak nie możesz ograniczyć się jedynie do utworzenia wydarzenia na Facebooku i liczyć na to, że uczestnicy przyjdą sami. Zobacz jak możesz promować kompleksowo swoje wydarzenie, aby trafić do jak największej liczby potencjalnych zainteresowanych. Ale zacznijmy od początku.

Stworzenie wydarzenia

         Utworzenie wydarzenia na Facebooku jest banalnie proste. Wystarczy przygotować grafiki w odpowiednim formacie, napisać atrakcyjny, chwytający odbiorcę za serce opis i uzupełnić najważniejsze informacje dotyczące wydarzenia, czyli miejsce wydarzenia, które organizujesz lub w którym uczestniczysz, czas trwania oraz to, czy wydarzenie jest płatne i jeśli tak to, gdzie można kupić bilety, bądź przekazać opłatę wpisową. Nie wystarczy jednak tylko wykreować wydarzenie. Przez cały czas trwania promocji eventu należy dodawać posty i troszczyć się o uczestników, a także (jeżeli nie przede wszystkim) o tych jeszcze nie zdecydowanych. Udostępniając interesujące treści, możecie łatwiej namówić odbiorcę na uczestnictwo. Aby trafić do jak największej liczby osób warto włączyć również reklamę na Facebooku, która odpowiednio stargetowana trafi do potencjalnych zainteresowanych. Jeżeli wydarzenie jest organizowane przez Ciebie i chcesz skupić uwagę odbiorców na dłużej, bo np. jest ono cykliczne, dobrze jest przygotować fanpage danego eventu, na którym będzie można publikować większą ilość treści.

         Dzięki plikom cookies Facebook wyświetla Twoje reklamy użytkownikom, którzy odwiedzili wcześniej stronę internetową Twojej marki lub wydarzenia. Taki remarketing jest bardzo ważnym sposobem na promocję swojego Eventu, gdyż potencjalny uczestnik przypomina sobie o wydarzeniu, którym już raz się zainteresował, jednak nie zdecydował się np. na zakup biletu, gdyż nie był pewien, czy może wydać konkretną sumę pieniężną.

Wspomnienia wcześniejszych edycji

         Organizując kolejne wydarzenie z danego cykul, nie zapominaj o tym, które już się odbyło, np. rok wcześniej. Upubliczniając najciekawsze, czy najbardziej interesujące momenty Twojego eventu (fragmenty wypowiedzi prelegentów czy uczestników, ukazanie stoisk oraz np. całej lokalizacji) w formie filmu wpływasz na zaangażowanie Twoich potencjalnych klientów, a szczególnie osób, które już uczestniczyły w takim wydarzeniu i być może będą chciały powrócić, a także namówią swoich znajomych zainteresowanych tematem. Przy produkcji takiego filmu należy pamiętać o tym, aby w czytelny sposób przedstawić korzyści z uczestniczenia w wydarzeniu. Dobrze jest wykorzystać kilka kanałów do promocji tego filmu – pamiętaj, że istnieje nie tylko Facebook. Swoje video możesz opublikować również na YouTube, Vimeo, stronie internetowej wydarzenia czy w newsletterze. Pamiętaj, aby na Facebooku publikować video bezpośrednio, a nie np. przez YouTube, gdyż będzie miało zdecydowanie wyższe zasięgi i dzięki temu trafisz do szerszego grona możliwych zaitneresowanych.

         Przy promocji swojego wydarzenia warto wykorzystać rekomendacje uczestników wcześniejszych edycji lub opinie tych, którzy pochlebnie wyrazili się np. o Twoim stoisku w ankiecie po targach. Ukazywanie zadowolonych klientów to klucz do ich utrzymania, pozyskania kolejnych i odniesienia sukcesu w branży. Osoba potencjalnie zainteresowana bardziej uwierzy osobie na swoim poziomie wiedzy, dlatego warto przygotować zróżnicowane, pod względem posiadanej wiedzy opinie. Niech wypowiadają się uczestnicy w różnym wieku i z różnym doświadczeniem, prelegenci, czy zadowoleni klienci. Poproś też uczestników o możliwość udostępnienia ich prywatnych zdjęć z eventu. Postawienie na naturalność to podstawa w działaniach w Social Mediach.

Podsumowanie

         Reklamując swoje wydarzenie nie należy ograniczać się jedynie do Facebooka. W zależności od grupy docelowej warto stworzyć profile wydarzenia na Twitterze, YouTubie, Instagramie, Pintereście lub Snapchacie. To pozwoli Wam na dotarcie do jeszcze większej liczby odbiorców. Jednakże trzeba pamiętać o tym, że rozszerzanie swojej działalności w Social Mediach wymaga publikowania różnorodnych treści, gdyż każdy kanał rządzi się swoimi prawami, które należy przestrzegać. Dlatego dopasowuj publikowany content pod konkretną platformę. Im więcej ciekawszych treści będzie gościło na Twoich profilach, tym więcej odbiorców będzie chciało śledzić Twoje działania wielokanałowo oraz wzbudzisz poczucie, że tworzony przez Ciebie event jest godny uwagi i warto się na nim pojawić.

https://nowymarketing.pl/a/5839,6-najlepszych-sposobow-na-wypromowanie-eventu-w-social-media

https://socialpress.pl/2015/04/planujesz-event-w-taki-sposob-trzeba-korzystac-z-social-media-aby-odniesc-sukces