Czy warto mieć landing page

Dobra landing page, czyli strona docelowa, do której ma trafić Twój klient to niezwykle istotna sprawa. Najlepiej skonstruowany newsletter, czy akcja w mediach społecznościowych nie pomogą, jeśli na końcu odbiorcy spotkają się ze stroną, która nie spełnia wcześniej rozbudzonych oczekiwań. Na landing page warto się zdecydować, gdy Twoja marka stawia na kreatywne rozwiązania.

             Ze względu na przeznaczenie można wyróżnić dwa rodzaje landing pages: strony przejściowe oraz generujące leady. Pierwsza z nich ma za zadanie przekierować odbiorcę na inną witrynę. Jest to typ powszechnie używany w e-commerce. Taka strona powinna udzielić klientowi dostateczną ilość informacji, które skłonią go do przejścia krok dalej, a w ostateczności do kupna danego produktu czy usługi. Drugi wymieniony typ ma za zadanie zbierać dane od użytkownika – chodzi przede wszystkim o e-mail, imię oraz nazwisko, rzadziej o inne dane personalne. Przykładowe materiały, które może następnie rozsyłać taka strona to kupony, e-booki, próbki materiałów, okresy próbne konkretnej usługi, czy informacje na temat dystrybuowanych produktów. Dobra strona docelowa przyda Ci się szczególnie, gdy startujesz z nowym projektem – kiedy nie masz jeszcze wystarczająco dużego budżetu na stworzenie rozbudowanej strony internetowej. Tworzenie landing page jest zdecydowanie tańsze i sprawniejsze. Jak przygotować jej najlepszą wersję? Jakie treści powinna zawierać i co pomoże w skutecznym dotarciu do potencjalnego klienta?

             Najważniejsze, aby Twój komunikat był konkretny – to podstawa strony docelowej, o której musisz pamiętać bez względu na wszystko. Określ sobie cel, jaki strona ma przynieść, czy jest to po prostu zapisanie się do Twojego newslettera, czy dokonanie zakupu oferowanego przez Ciebie towaru. Przykładowo jeśli wprowadziłeś całkiem nowy, atrakcyjny produkt, rozpocząłeś promocję lub wyprzedaż swoich produktów lub usług, przekierowanie zainteresowanych powinno odbyć się na stronę, na której znajduje się więcej konkretnych informacji związanych z nowością, bądź przeceną. Należy przy tym pamiętać, że jeden nowy produkt czy promocja, to jedna strona docelowa. Nie powinno się łączyć ofert, czy innych reklamowych działań w jedno, aby nie wprowadzać niepotrzebnego chaosu, który może utrudnić Twoją komunikację z użytkownikiem, który przybył na witrynę z innych powodów, niż te, które “zastał”. Ta strona ma ostatecznie namówić osobę, która ją odwiedza do tego, aby wybrała dany produkt i finalnie dokonała zakupu. Powinna ona witać odwiedzającego konkretnym przekazem, który skłoni do pozostania na niej. Chwytliwy nagłówek to pierwsza rzecz, którą widzi gość Twojej strony, dlatego ukaż w nim największą wartość Twojej oferty, przykładowo może być to slogan typu:. „Zgarnij rabat 20% na pierwsze zakupy – oferta ważna tylko przez 3 dni!”

             Ważna jest również prowadzona przez Ciebie retoryka – używanie języka korzyści jest tutaj niezwykle istotne. Jak ze wszystkim nie należy również tutaj przesadzać – wybierz najważniejsze aspekty Twojej oferty, które zawrzesz w zwięzłej formie. Plusy ze skorzystania z oferty powinny także znajdować się na górze strony, tak aby klient nie musiał za daleko szukać, co przyniesie mu skorzystanie z Twojej oferty. Uwzględnij pragnienia swojego klienta – te poznasz dzięki badaniu i analizowaniu swoich klientów.

Jednak dobre hasło reklamowe oraz publikowane treści tekstowe to oczywiście tylko szczyt góry lodowej. Tak samo ważna jak troska o jakość tekstu, jest dopilnowanie jakości udostępnianych grafik i obrazów, które ukazują się oczom potencjalnego klienta. Dobrze dobrane zdjęcie ma być związane z komunikatem reklamowym i niejako uzupełniać jego przekaz. Jeśli nie posiadasz własnego zbioru dobrych plików graficznych, skorzystaj z bogatych zasobów internetowych banków zdjęć. Znajdziesz tam wiele, bardzo dobrych jakościowo grafik, również za darmo – więc nie musisz narażać się na dodatkowe koszty. Nie należy jednak przesadzać z bogactwem graficznym – pamiętajmy, że im prościej tym estetyczniej. Minimalizm jest w cenie. Wybieraj te zdjęcia, które kojarzą się jak najbardziej naturalnie – odbiorcy są przeczuleni na punkcie sztuczności. Jeśli chodzi o inne względy wizualne musisz pamiętać o tym, aby cała strona była przejrzysta i wyróżniała najważniejsze na niej punkty, jak np. przycisk Call to Action, który pozwoli na podjęcie ostatecznego kroku przez klienta. Kolorystyka powinna współgrać z Twoim biznesem. Nie zapomnij też o tym, aby dostosować swoją stronę do urządzeń mobilnych. Pamiętaj również o tym, aby umieścić na Twojej stronie bezpośredni kontakt do Twojej marki. Być może klient będzie miał więcej pytań, na które nie uzyskał odpowiedzi odwiedzając stronę, a będzie chciał uzyskać na nie odpowiedź.

             Mierzenie takich działań możesz zobaczyć dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi. Testuj różne rozwiązania oraz formy komunikacji z klientem. Nie ma jednej złotej porady, która przyniesie Ci sukces. Musisz poznać swoich odbiorców i starać się do nich trafić jak najskuteczniej.

https://shoper.pl/2016/12/05/landing-page-czyli-pomoz-klientowi-trafic-celu

https://freshmail.pl/blog/10-porad-jak-przygotowac-skuteczna-landing-page

https://mobiletry.com/blog/jak-stworzyc-skuteczny-landing-page-poradnik