25 lutego 2020

Content like a king – poznaj zbiór narzędzi

Sekretem skutecznej komunikacji oraz jej wysokiego pozycjonowania w Internecie, jest przede wszystkim odpowiednia konstrukcja treści. Tylko treść, która zawiera odpowiednie frazy kluczowe, może przyczynić się do zwiększenia wizyt użytkowników w witrynie. Dodatkowo, by pozyskać uwagę odbiorców, a tym samym wzrost zasięgu naszej strony, artykuły powinny być ciekawe i atrakcyjne. Aby skonstruować tekst przyjazny algorytmom wyszukiwarek, warto skorzystać z zewnętrznych aplikacji, które wykorzystując dostępne w Internecie dane, pomagają określić najlepsze słowa kluczowe. Poniżej przedstawiamy praktyczne i wygodne rozwiązania, które ułatwiają marketerom tworzenie i zarządzanie contentem.


#1 BuzzSumo
Aplikacja umożliwiająca analizę wszystkich publikacji w Internecie pod kątem fraz kluczowych. Dzięki niej marketer może zaplanować komunikację marki oraz udostępniane przez nią treści tak, by korespondowały z trendami panującymi w Internecie oraz mediach społecznościowych. BuzzSumo pomaga także w zebraniu najczęściej udostępnianych przez użytkowników treści, ponadto umożliwia odnalezienie influencerów najbardziej odpowiadających założeniom marki. Dzięki aplikacji można również skutecznie monitorować zachowania konkurencyjnych marek w Internecie. Koszt korzystania z aplikacji zależny jest od wybranego planu oraz funkcji, jakie ma spełniać. Autorzy oferują testowy okres próbny, by zapoznać się z korzyściami, jakie płyną z użytkowania tego narzędzia.
#2 Google Analytics
Narzędzie udostępniane przez platformę Google, umożlwiające badanie zachowania użytkowników w witrynie internetowej. Niezwykle przydatne w pracy marketera, pozwala dokonać analizy źródeł, z których docierają użytkownicy na stronę, urządzeń z jakich korzystają, czy kanałów społecznościowych z których przychodzą. Dodatkowo w narzędziu można sprawdzić dokładne dane demograficzne użytkowników – płeć, wiek, pochodzenie a nawet zainteresowania. Dzięki analizom przeprowadzonym za pomocą Google Analytics, możliwa jest optymalizacja rozmieszczenia treści na stronie, a także polepszenie skuteczności działań w mediach społecznościowych.
#3 Google Alerts
Google Alerts to jedna z najbardziej przydatnych i praktycznych aplikacji, pomocnych w pracy marketerów. Narzędzie to służy wsparciu monitoringu Internetu pod kątem pojawiania się fraz kluczowych. Dzięki niemu możliwa jest całkowita automatyzacja monitoringu, ponieważ jego wyniki trafiają prosto na wskazany adres mailowy. Dane, które należy uzupełnić podczas konfiguracji konta, to:
– hasła (frazy kluczowe), które system wyszukiwania ma odnaleźć,
– typ źródła haseł (notki na blogach, publikacje prasowe, materiały wideo, forum internetowe),
– częstotliwość wysyłania alertów.

#4 Google Trends

Google to największa wyszukiwarka informacji na świecie. Codziennie użytkownicy zadają biliardy pytań. Dzięki aplikacji Google Trends, można zweryfikować jakie tematy interesują mieszkańców poszczególnych krajów i miast. Narzędzie to, wykorzystuje informacje na temat wykorzystania wskazanych fraz kluczowych, aby wyświetlić dotyczące jej dane statystyczne. Dzięki informacji na temat wyszukiwań w Internecie, przygotowanie odpowiedniej strategii contentowej marki staje się o wiele prostsze.
#5 Albacross
Jest to narzędzie, którego głównym zadaniem jest pomoc w wykorzystaniu informacji z monitoringu wejść użytkowników na stronę www marki. Albacross wykorzystuje dane strony do targetowania kampanii remarketingowych. Dzięki temu możliwe jest dotarcie do klientów, którzy porzucili koszyk przed dokonaniem transakcji. W efekcie zwiększa się szansa na finalizację zakupów oraz poprawę wyników sprzedażowych sklepu. Remarketing jest jedną z najbardziej skutecznych form reklamy. Umiejętnie przeprowadzone kampanie remarketingowe mogą umacniać pozytywny wizerunek firmy.
#6 CoSchedule
Aplikacja idealna dla marketerów, którzy uwzględniają w strategii contentowej prowadzenie bloga. Narzędzie umożliwia utworzenie kalendarza, który usprawni publikowanie treści na blogu. Dzięki aplikacji, możliwe jest także planowanie publikacji postów oraz synchronizacji jej z zapleczem WordPress oraz mediami społecznościowymi. Narzędzie to jest również przydatne do usystematyzowania pracy w zespole pracującym nad publikowaną treścią.
#7 Keywords Planner
Keywords Planner, to kolejne narzędzie dostarczane przez Google, pomocne podczas tworzenia kampanii internetowych. Nie tylko pomaga wyszukać frazy kluczowe, ale umożliwia stworzenie własnej listy, dodając dostęp do archiwalnych statystyk i prognoz skuteczności planowanej kampanii. Dzięki Plannerowi możliwe jest także zoptymalizowanie budżetu kampanii reklamowych.
#8 Answer the Public
Answer the Public jest bardzo przydatnym narzędziem dla specjalistów SEO. Aplikacja podpowiada pytania zadawane w związku z wyszukiwanym słowem kluczowym. Dzięki temu, każdy tworzony artykuł może być idealną odpowiedzią na potrzeby odbiorców, równocześnie spełniając wymagania pozycjonowania strony. Wyświetlone podpowiedzi prezentowane są w formie mapy myśli – holistycznego układu, dzięki któremu wszystkie możliwe pytania umieszczone są na jednym wykresie.
#9 Keyhole
Narzędzie każdego marketera, który w strategii contentowej uwzględnia media społecznościowe, w szczególności Twitter i Instagram. Dlaczego? Keyhole umożliwia monitorowanie popularności hasztagów, które są domeną tych serwisów. Dzięki wykorzystaniu narzędzia, o wiele łatwiej jest zidentyfikować najbardziej popularne hasztagi oraz osoby, które je wykorzystują. Dzięki temu monitoring „życia” hasztagu związanego z firmą jest o wiele łatwiejszy, a co za tym idzie poprawie ulega czas reakcji marki na oznaczenie. W aplikacji można również zapisać wyniki analizy i wykorzystać je ponownie w przyszłości. W płatnej wersji narzędzia, możliwe jest wyświetlanie statystyk hasztagów w czasie rzeczywistym, w darmowej – z kilkugodzinnym opóźnieniem.