25 lutego 2020

5 sposobów na redystrybucję treści

Content marketing powinien pomóc Ci w nawiązaniu relacji z klientem, dzięki czemu w przyszłości chętniej skorzysta on z Twoich usług. Przede wszystkim musisz go zainteresować tworząc atrakcyjne i przydatne treści. Niech Twój content będzie odpowiedzią na potrzeby odbiorcy. Przygotowanie wartościowego artykułu, czy video w zgrabnej, przyjaznej laikowi formie to pierwsze wyzwanie, które przed Tobą stoi. Nie mniej ważna jest jednak celna redystrybucja treści, która pozwoli na dotarcie do grupy docelowej Twojej marki. Dzięki temu w pełni wykorzystasz potencjał, jaki daje marketing treści. Podsuwamy 5 prostych sposobów na zachęcenie użytkowników sieci Twoim contentem. 

Przygotuj krótkie video

Obecnie format video „króluje” w mediach społecznościowych i szybko się to nie zmieni. Koniecznie wykorzystaj ten fakt do promocji swojego contentu. Jeśli jest nim dłuższy film, np. wywiad, sporządź jego zwiastun, aby w około minutę zachęcić odbiorców do oglądnięcia całego materiału. Wybierz najciekawsze momenty, dodaj napisy i koniecznie określ, gdzie można trafić na pełną wersję. Pamiętaj, aby film był spójny i zrozumiały.

Jeśli natomiast szukasz pomysłu na redystrybucję artykułu świetnym pomysłem jest przedstawienie tematu w formie animacji. Brzmi skomplikowanie, ale nie musi takie być! Wyznacz najważniejsze tezy tekstu, albo zadaj pytania, na które udzielisz odpowiedzi w odnośniku i użyj prostego w obsłudze narzędzia. Świetnie nadają się do tego np. Lumen5 albo Biteable. Do tekstu możesz także dobrać zdjęcia, aby zwiększyć moc przekazu. Pamiętaj, aby video umieścić natywnie na Facebooku, zamiast odsyłać fanów do YouTube’a. Dzięki temu zwiększysz zasięg posta. 

Stwórz czytelną infografikę

Skomplikowane treści są łatwiej przyswajane w zwizualizowanej formie. Oczywiście, za pomocą infografiki nie da się przedstawić wszystkich zawiłości tematu. Dlatego ta forma świetnie sprawdza się, jako przegląd najważniejszych informacji i zachęta do zapoznania się z całym materiałem. Infografiki powinny być czytelne i spójne graficznie. Postaw na intuicyjność i proste skojarzenia. Bardzo ważny jest układ infografiki. Możesz wykorzystać kilka perspektyw do uporządkowania treści, np. perspektywę danych, czasu, procesu, czy też miejsca. Nie przesadź z ikonami – jak zawsze, co za dużo to niezdrowo 😉 Co najlepsze, nie musisz zlecać takich materiałów grafikowi! Infografiki przygotujesz sam dzięki darmowym narzędziom, takim jak Piktochart, Infogr.am, Venngage, czy też Canva.

Napisz odpowiedź na Quorze

Quora to serwis społecznościowy, który wyróżnia wysoka jakość dyskusji. Logując się do serwisu po raz pierwszy musisz podać swoje zainteresowania, aby platforma mogła wyświetlić tematy, które są dla Ciebie istotne. W następnym kroku określasz to, na czym się znasz. Dzięki Quorze użytkownicy mogą zadawać pytania i odpowiadać na inne. Jest to zatem kopalnia wiedzy. W łatwy i szybki sposób można odnaleźć informacje na dany temat, zamiast samemu przeszukiwać Internet. Od innych forów i grup dyskusyjnych różni się merytorycznym poziomem. Gdzie w tym wszystkim miejsce dla Twojego contentu? Zaangażuj się w dyskusje toczone przez użytkowników Quory. Znajdź pytania, które poruszają kwestie zawarte w Twoich artykułach lub filmach, aby podsunąć odpowiedź. Pamiętaj, że musi to być treść adekwatna do postawionego problemu, nie tylko zbliżona tematycznie. Udzielając specjalistycznej pomocy wyjdziesz naprzeciw oczekiwaniom swoich odbiorców, nawet jeśli nie wiedzieli, że powinni odpowiedzi szukać właśnie u Ciebie. Zarejestruj się na Quorze już dziś!

Wykorzystaj LinkedIn Pulse

Aż 80% leadów z mediów społecznościowych w segmencie B2B pochodzi z właśnie z tej platformy. Skupia ona społeczność osób zainteresowanych tworzeniem relacji profesjonalnych i rozwojem swojego biznesu. LinkedIn Pulse to forma wpisu blogowego, którą można opublikować bezpośrednio na LinkedIn. Najważniejszą przewagą tego sposobu udostępnienia treści jest fakt, że po publikacji posta obserwujący natychmiast dostają powiadomienie. Jeśli będziesz tworzyć atrakcyjne treści, Twoi fani nie przegapią żadnego wpisu! 

Opublikuj serię Instagram stories 

Jeśli Twoja grupa docelowa znajduje się na Instagramie, z powodzeniem możesz pokusić się o serię stories, która w zwięzły sposób prezentuje tematykę Twojego contentu. Jeśli konto Twojej marki ma mniej niż 10 tys. Obserwujących nie możesz niestety dodać linka do story. Wklej tymczasowo link do artykułu lub filmu w bio swojego konta i w story poinformuj o tym odbiorców, aby wiedzieli dokładnie gdzie znaleźć promowane przez Ciebie treści. Złożone stories ze zdjęciami i podpisami zaprojektujesz dzięki Unfold. Następnie pobierz obrazki i udostępnij w odpowiedniej kolejności. Ciekawe i angażujące animacje złożone ze zdjęć, napisów i dodatkowych efektów wykonasz w aplikacji Quik. 

Wartościowy content to podstawa, ale odpowiednia jego dystrybucja jest równie ważna. Zastanów się, gdzie możesz znaleźć swoją grupę docelową i tam promuj swoje treści. Podane przykłady redystrybucji to tylko wierzchołek góry lodowej. Wypróbuj kilka sposobów na zachęcenie użytkowników sieci do przeczytania tekstu, czy też oglądnięcia materiału video. Sprawdź statystyki i wybierz najbardziej efektywne rozwiązanie.