5 rzeczy, których nie wiesz o Facebooku
Jak usprawnić działania reklamowe Twojej marki w mediach społecznościowych?
Jak wybrać najlepsze rozwiązania, które umożliwią szczegółowe targetowanie
reklam oraz podnoszą ich skuteczność? Wielu reklamodawców traktuje reklamy
niezwykle powierzchniowo, ograniczając się do wyboru kraju zamieszkania
odbiorców, wieku i kilku grup demograficznych. Takie reklamy cechują się szerokim
zasięgiem, który nie przekłada się na wyniki sprzedażowe, a tym samym budżet
przeznaczony na taką promocję zostaje szybko przepalony.
Powodem, dla którego wielu marketerów decyduje się na prowadzenie działań
reklamowych na Facebooku jest to, że ich kierowanie i miejsca docelowe są bogate i
zróżnicowane. Facebook to narzędzie oferujące najbardziej zaawansowaną
platformę reklamową, przez istnieje sporo ciekawych rozwiązań, których nawet
doświadczeni marketerzy społecznościowi mogą nie znać. Poniżej przygotowaliśmy
pięć najbardziej praktycznych wskazówek, które ułatwią Ci poprawę efektywności
działań reklamowych.
Podział testowania.
Testowanie kreacji to najlepszy sposób, by dowiedzieć się, jakie obrazy i kopie
rezonują wśród Twoich odbiorców. Dlatego zawsze warto przeprowadzić testy
reklam, jeszcze przed skalowaniem kampanii.
Przetestuj różne parametry reklamy, w tym obrazy, tekst, a nawet odbiorców.
Narzędzie do dzielenia testów na Facebooku umożliwia przetestowanie
maksymalnie sześciu różnych obrazów. Narzędzie to zacznie wyświetlać wszystkie
reklamy odbiorcom, ale gdy tylko użytkownicy zaczną odpowiadać, Facebook da
pierwszeństwo reklamom, które działają lepiej i optymalizuje Twoją kampanię. Jeśli
natomiast wolisz mieć większą kontrolę nad testami dzielonymi, na które pozwala
narzędzie Facebooka, możesz to zrobić ręcznie. Ważne, aby testowane kreacje
różniły się tylko i wyłącznie jednym elementem (np. tylko grafiką, tylko tekstem, tylko
przyciskiem call to action). W przeciwnym razie, nie będzie jednoznacznie wiadomo,
który z elementów przyniósł najwięcej korzyści sprzedażowych. Możesz
wstrzymywać i wznawiać reklamy w trakcie trwania kampanii, więc nie musisz
wydawać pieniędzy na reklamy, które nie działają dobrze lub które po prostu nie są
wystarczająco efektywne.
Zaplanuj swoje reklamy
Podczas konfigurowania reklam na Facebooku opcja „Pokaż stale” jest domyślnie
włączona. Jeśli klikniesz przycisk „Wyświetlaj reklamy na harmonogramie”, możesz
wydać budżet reklamowy tylko wtedy, gdy ich odbiorcy są online, na podstawie
Twojej analizy. Możesz sprawdzić czas, w którym Twoi klienci reagują na swoje
reklamy na Facebooku za pomocą statystyk grupy docelowej. W zależności od
rodzaju firmy, jaką prowadzisz, możesz prowadzić działania o każdej porze dnia lub
nocy. W takim przypadku dobrze sprawdzi się funkcja planowania reklam. Jeśli
Twoje reklamy wymagają natychmiastowej odpowiedzi, na przykład nawiązania
kontaktu z potencjalnym klientem wkrótce po ich włączeniu, możesz zaplanować
wyświetlanie tych reklam, w godzinach dostępności zespołu obsługi klienta. Może
się to wydawać mało istotną cechą, niemniej przy odrobinie wnikliwości i
kreatywności, możesz zwiększyć skuteczność swoich kampanii i zaoszczędzić
trochę pieniędzy.
Dark post
Za tą mistyczną nazwą kryje się bardzo prosta funkcja. Dark post może naprawdę
rozjaśnić kampanie reklamowe i sprawić, że staną się one efektywniejsze. Dark post
to publikacja, która w serwisie zachowuje się jak reklama, ale nie pojawia się na
profilu marki. Mówiąc najprościej, jest to niepublikowany post, który może być
widziany tylko przez określoną grupę odbiorców, wciąż promowany i oznaczany logo
i nazwą marki. Najważniejszym zastosowaniem tej techniki jest tworzenie kilku
identycznych postów i wyświetlanie ich różnym grupom odbiorców. To świetny
sposób, by dotrzeć do osób o konkretnych zainteresowaniach, a także znaleźć
odbiorców, którzy przyniosą najlepsze wyniki. Podczas tworzenia dark postu, zostaje
wygenerowany stały link, dzięki czemu możliwa jest jego moderacja.
Lookalike Audiences
Lookalike Audiences to ludzie, którzy są podobni do obecnych odbiorców Twojej
marki.
Taka forma grupy odbiorców może być jedną z najlepszych opcji kierowania
kampanii dla potencjalnych klientów na tzw. „zimnych odbiorców”, którzy do tej pory
nie zetknęli się z Twoją marką i produktami. To świetny sposób na zwiększenie
zasięgu swoich działań oraz skali kampanii.
Wyklucz fanów
Jeśli zależy Ci na jak najlepszej konfiguracji kampanii, możesz skonfigurować ją nie
tylko pod względem podobieństwa do dotychczasowych fanów marki, ale również
wykluczyć pewną grupę spośród odbiorców. Dzięki temu jeszcze lepiej
zoptymalizujesz grupę docelową, zawężając ją jedynie do osób które rzeczywiście
powinny zobaczyć reklamę.
Osiągając lepsze wyniki sprzedażowe dzięki powyższym wskazówkom, powinieneś
na bieżąco monitorować ich wyniki, a także skalować kampanie, a w konsekwencji
zwiększyć ROI (i zyski). Zaraz po odpowiedniej konfiguracji kampanii reklamowych,
powinna stać ich nieustanna optymalizacja, pozwalająca wykluczać działania, które
nie przynoszą spodziewanych efektów.