12 grudnia 2019

15 kreatywnych pomysłów na posty w social media – cz.1

Brak kreatywności zdarza się w każdej branży, także marketingowej. Nie ma w tym nic dziwnego – codziennie narażeni jesteśmy na wiele czynników i informacji, które powodują zakłócenie przekazu informacyjnego i sprawiają, że brakuje nam siły na własne pomysły. Niestety, dziś na brak siły… brak czasu. Jeśli chcesz zainteresować swoich odbiorców komunikacją, musisz tryskać nowymi pomysłami. Przedstawiamy 15 pomysłów na angażujący content w mediach społecznościowych – oto część pierwsza, w której znajdziesz 8 kreatywnych idei na Twoje treści. 

1. Cytaty

Odpowiednie cytaty poruszają ludzkie serca, nawołują do dyskusji lub wywołują kontrowersje – nie przechodzą jednak niezauważone, szczególnie wtedy, jeśli pasują do marki. Utworzenie prostego cytatu, spójnego z komunikacją marki, możliwe jest w programach graficznych dostępnych online, na przykład Canva, Crello lub Fotojet. Dobierzesz czcionkę, schemat kolorystyczny i graficzny, jedno ze zdjęć (możesz wykorzystać darmowe stocki, takie jak Librestock, Pexels, Rawpixel, Pixabay czy Kaboompics) i w łatwy sposób wygenerujesz grafikę w kilka sekund. Pozostaje Ci tylko udostępnić ją w mediach społecznościowych. Voila!

2. Głosowania

Pozwól swoim odbiorcom wybrać jedną z kilku opcji i zachęć do wyjaśnienia swojej opinii! Odbiorcy treści w mediach społecznościowych lubią proste interakcje (głosowanie), ale i wchodzenie w dyskusję i interakcję z marką. To także świetne źródło feedbacku – informacji o tym, jakim zainteresowaniem czy popularnością cieszą się usługi, które chcesz wprowadzić lub już wprowadziłeś. Takie dane mogą pomóc w podjęciu decyzji biznesowych i upewnić Cię w Twojej strategii.

3. Update

Wprowadzasz nową usługę lub produkt? Launchujesz nową serię zabiegów? Wyprodukowałeś coś innowacyjnego lub pojawisz się na wydarzeniu? Poinformuj o tym fanów w mediach społecznościowych – mogą też się zaangażować się w treść offline (odwiedzając Twoje stoisko czy zapoznając się z produktem), albo zanotować w świadomości informację i wrócić do Twojej marki przy okazji innego kontekstu.

4. Crosspromocja

Umieściłeś świetne Story lub content na Instagramie? Nie wahaj się zapostować do niego na profilu na FB: czy to prywatnym, czy to FP, czy na grupie przynależącej do Twojego profilu. Na Twoim blogu pojawiła się nowa notka, którą chcesz się podzielić i przekazać większej liczbie osób? Zapostuj ją na swoim Linkedin – to świetny content, który może wpłynąć nie tylko na rozpoznawalność Twojej marki, ale i na Twój personal branding. 

5. Specjalna oferta

Twoi odbiorcy kochają promocje, przeznaczone jedynie dla nich! Jeżeli zaproponujesz im atrakcyjną, specjalną ofertę, którą mogą wykorzystać w danym okresie, poczują się docenieni i chętniej zapoznają się z tym, co dla nich przygotowałeś. To, co może świetnie na nich działać, to limitowana czasowo oferta i kod rabatowy (który często może ułatwić Ci zmierzenie konwersji!), dedykowany kanałowi. Taką taktykę często stosują influencerzy w ramach współpracy z markami – dzięki personalizowanym kodom łatwiejsze jest namierzenie źródeł konwersji.

6. Konkurs

Przemyślany konkurs, przynoszący wartość Twojej marce i unikający generyczności, a przede wszystkim zgodny z regulaminami platform społecznościowych i prawa, może odbić się pozytywnie na kondycji profilu Twojej marki w mediach społecznościowych. Zaproponuj ciekawą aktywację konkursową (może być połączona z Twoim produktem lub usługą, może być też aktywacją dla już obecnych klientów) i odpowiednio wypromuj konkurs, a słupki zaangażowania, polubienia profilu i sprzedaży mogą skoczyć do góry. Uważaj na osoby, które specjalizują się w… wygrywaniu konkursów – prawdopodobnie nie wygenerują wartościowego ruchu w Twojej witrynie i nie będą lojalnymi członkami społeczności wokół Twojej marki.

7. Zdjęcia usług/produktów

Dobierz jedną linię komunikacyjną i osadź ją w wybranej estetyce – wokół zdjęć swoich produktów lub usług możesz zrobić charakterystyczną ramkę, dodać logotyp lub odpowiednio wycieniować zdjęcie. Taki zabieg w prosty sposób pokazuje Twoją ofertę i pozwala oswoić się z komunikacją Twoim potencjalnym odbiorcom. Każdy będzie rozpoznawał Twoją markę dzięki spójności komunikacyjnej. 

8. Proste animacje

Czy wiesz, że przygotowanie animacji może być bezpłatne i szybkie? Być może brzmi to dla Ciebie nieco abstrakcyjnie, ale na rynku istnieją już aplikacje, które świetnie działają sobie zarówno z obróbką materiałów wideo, jak i z przygotowaniem materiału od początku. Wypróbuj aplikacje mobilne takie jak Hype Type lub Ripl, które tworzą mini-animacje. W wersji na komputer, Lumen5 może być dla Ciebie idealnym wyborem. Wykorzystaj także natywne możliwości mediów społecznościowych – Facebook pozwala na użytkowanie formatu  Social media uwielbiają format wideo!

W kolejnej części artykułu zaprezentujemy rozwiązania niestandardowe i nieoczywiste, które marki wykorzystują często już od dłuższego czasu. 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.